گروه بین‌الملل - شعبه کافی شاپ استار باکس در شهر ممنوعه چین تعطیل شد. این اتفاق پس از اعتراض گسترده مردم چین علیه این شرکت رخ داد.

یک کمپین آنلاین بیش از نیم میلیون امضا در اعتراض به فعالیت استار باکس در شهر ممنوعه چین جمع‌آوری کرد. کسانی که این حرکت را به راه انداختند مدعی شدند که استار باکس به فضای تاریخی و بافت فرهنگی شهر ممنوعه آسیب می‌رساند. بیش از نیم میلیون نفر این اعتراض نامه را به صورت الکترونیکی امضا کردند و تحت این فشار مدیران استار باکس ناگزیر از تعطیل کردن شعبه خود در شهر ممنوعه شدند. شهر ممنوعه سالانه ۵۰۰هزار گردشگر خارجی را به خود جذب می‌کند و چینی‌ها عقیده دارند وجود شعبه استار باکس با بافت قدیمی این شهر همخوانی ندارد.

استار باکس هم‌اکنون ۲۰۰ شعبه در شهرهای مختلف چین دارد. شعبه شهر ممنوعه هفت سال پیش راه‌اندازی شد اما در تمام این سال‌ها با مخالفت‌هایی روبه‌رو بود.استار باکس پس از آن مجبور به تعطیل کردن شعبه خود در شهر ممنوعه شد که تلویزیون دولتی چین گزارشی از این کمپین آنلاین تهیه کرد و عملا چراغ سبز خود را به مخالفان نشان داد.

شهر ممنوعه چین در سال ۱۴۲۰ میلادی بنا شد و مرکز فرماندهی ۲۴ امپراتور چین تا زمان انقراض نظام امپراتوری در این کشور در سال ۱۹۱۱ بود.