جدیدترین فیلم اینترنتی بن‌لادن منتشر شد

خبرگزاری‌ها- یک بار دیگر درست در زمانی که جورج بوش به دلیل جنگ‌ علیه تروریسم زیر فشار منتقدان و حزب مخالف کنگره قرار گرفته است یک فیلم اینترنتی از اسامه‌ بن‌لادن، فرمانده نیروهای القاعده منتشر شد. رسانه‌های خبری ایالات متحده دیروز به طور مرتب این نوار را که حضور بن‌لادن در آن کمتر از یک دقیقه است، پخش کردند. بن‌لادن اکنون منفورترین فرد جهان از نگاه آمریکایی‌ها است و جورج بوش جنگ با تروریسم را با هدف یافتن او آغاز کرد. اما نکته اینجا است که بن‌لادن تنها زمانی در رسانه‌های جهان ظاهر می‌شود که جورج بوش زیر فشار قرار می‌گیرد. عکس‌ از آرشیو

در جدیدترین نوار ویدئویی منتسب به شبکه القاعده که دیروز در پایگاه اینترنتی متعلق به شبه نظامیان منتشر شد، کلیپ کوتاه و بدون تاریخی از اسامه بن لادن در حال ستایش و تمجید از آنچه وی «شهدای القاعده» خوانده، به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، کلیپ مربوط به اسامه بن لادن، رهبر شبکه القاعده که کمتر از یک دقیقه است بخشی از یک نوار ویدئویی ۴۰ دقیقه‌ای است که در آن مهاجمان و شبه نظامیان القاعده در افغانستان در حال ادای احترام به جمعی از شبه نظامیان کشته شده در این کشور به تصویر کشیده شده‌اند.

بن لادن که به شدت خسته به نظر می‌رسید، از شبه نظامیانی که در «جهاد» و «جنگ مقدس» جان خود را از دست داده‌اند، تمجید کرد.

فرمانده شبکه القاعده که در تصاویر با لباس نظامی سخن می‌گفت، افزود: خوش به حال آنکس که خداوند او را برای نیل به شهادت بر می‌گزیند.

سندیت این نوار ویدئویی قابل تایید نیست اما در وب سایتی منتشر شده که عموما از سوی شبه نظامیان برای انتشار تصاویر ویدئویی مورد استفاده قرار می‌گیرد و لوگوی «السحاب» شاخه تولید رسانه‌ای القاعده در گوشه تصویر درج شده است. همچنین هنوز مشخص نیست که این تصاویر ویدئویی در چه تاریخی فیلمبرداری شده است. اسامه بن لادن آخرین بار در اول ژوئیه ۲۰۰۶ در نوار ویدئویی که طی آن به حمایت از رهبر جدید القاعده در عراق پرداخت، مشاهده شد. این نوار ویدئویی همچنین شامل تصاویر متحرک از مزارع سرسبزی است که روی آنها را یکسری اسامی عربی مربوط به کشته شدگان القاعده درافغانستان به رنگ طلایی پوشانده است.

پس از اتمام چنین صحنه‌هایی رهبر خود خوانده القاعده در افغانستان در حال ستایش شبه نظامیان کشته شده ظاهر می‌شود.

مصطفی ابویزید که خود را رهبر القاعده در افغانستان می‌خواند، می‌گوید: این پسران قهرمان و سواران دلاور شما خانه و کاشانه خود را برای مبارزه در افغانستان، سرزمین جهاد و شهادت ترک کرده‌اند و به رسالت الهی خود که همانا بیرون راندن اشغالگرانی است که خاک پاک افغانستان را آلوده کرده‌اند، گوش فرا می‌دهند.

در بخش دیگری از نوار ویدئویی مذکور فردی به نام مجاهد حیدرالهاون در حالی که کلاشینکفی در دست داشته و جلوی درختی نشسته، به تصویر کشیده است. وی در این تصویر به اسامه الهماوی، شبه نظامی سوری که درحملات هوایی نیروهای ائتلاف در افغانستان کشته شد ادای احترام می‌کند.

این نوار ویدئویی همچنین شامل یکسری تصاویر از تروریست‌ها است که پیش از انجام حملات انتحاری خود در افغانستان به غرب دشنام می‌گویند.