خبرگزاری مهر- به گزارش خبرگزاری فرانسه، «سلام فیاض»، نخست‌وزیر دولت فوق‌العاده تشکیلات خودگردان فلسطین جمعه شب استعفای دولت خود را تقدیم ابومازن کرد.

ابومازن نیز با قبول این استعفا از فیاض خواست که دولت کنونی به فعالیت‌های خود به عنوان دولتی که امور روزمره را انجام می‌دهد(دولت موقت) ادامه دهد. فیاض از تاریخ ۱۷ ژوئن تا‌کنون ریاست دولت فوق‌العاده را که از سوی ابومازن به دلیل درگیری‌های داخلی در نوارغزه دستور تشکیل آن صادر شده بود، بر عهده داشت. طبق قانون اساسی فلسطین، دولت فوق‌العاده تنها با موافقت مجلس قانونگذاری می تواند به فعالیت بیش از یک‌ماه ادامه دهد. مهلت زمانی دولت فوق‌العاده به ریاست فیاض عصر روز گذشته به پایان رسید.

ابومازن دیروز ساعاتی پیش از استعفای فیاض طی صدور دستور‌العملی ۳ وزیر جدید برای دولت فوق‌العاده تعیین کرده بود. این وزرا عبارتند از: «علی خشان»، وزیر دادگستری، «ابراهیم خلیل ابراش»، وزیر فرهنگ و «تهانی سلیمان ابو دقه»، وزیر جوانان و ورزش.

علی خشان، وزیر جدید دادگستری در این رابطه اظهار داشت: دولت جدید که وظیفه رسیدگی به امور روزانه را دارد بدون هیچ مهلت زمانی معین (بر‌خلاف دولت فوق‌العاده که زمان آن یک ماه است) و تا زمانی که دولت جدید از مجلس قانونگذاری کسب اعتماد کند به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

روزنامه الحیات الجدیده چاپ فلسطین نیز گزارش داد: فیاض در حال تدوین طرحی برای وارد کردن اختیاراتی در زمینه‌های امنیتی و رفاه اجتماعی است. این روزنامه ادعا کرد که هدف از این طرح نجات کرانه باختری و ممانعت از تبدیل آن به نوارغزه است.