خبرگزاری مهر- به گزارش خبرگزاری فرانسه، صدها فلسطینی دیروز در تظاهراتی در نزدیکی گذرگاه رفح خواستار بازگشایی این گذرگاه شدند.

سامی‌ابو زهری سخنگوی حماس در این باره ضمن ابراز مخالفت با بازگشایی گذرگاه کرم شالوم به جای گذرگاه رفح اظهار داشت: گذرگاه‌هایی به جز گذرگاه رفح، مناطق نظامی ‌محسوب می‌شوند که با آنها همچون هدف نظامی ‌تعامل می‌شود. سخنگوی حماس در ادامه افزود: ما با تبدیل گذرگاه رفح به گذرگاه کرم شالوم بنا به دلایل سیاسی مخالفیم، زیرا گذرگاه کرم شالوم به معنای قرار گرفتن مستقیم نوارغزه در دستان اشغالگران صهیونیست خواهد بود.

خبرگزاری امارات نیز گزارش داد: «افرایم سنه»، معاون وزیر جنگ سابق اسرائیل دیروز به طور پنهانی با «مروان برغوثی»، دبیرکل جنبش فتح در کرانه باختری در زندان هداریم دیدار کرد.

سنه در دیدار دو ساعته با برغوثی، آخرین تحولات فلسطین را مورد بحث و بررسی قرار داده و سپس جزئیات این دیدار را در اختیار ایهود باراک وزیر جنگ رژیم صهیونیستی قرار داد. از سوی دیگربه گزارش خبرگزاری فرانسه، «ریاض المالکی»، وزیر اطلاع رسانی فلسطین دیروز از تشکیل کمیته‌ای برای پیگیری آنچه که آنان جنایت‌های حماس می‌نامند، خبر داد.این کمیته متشکل از برخی نمایندگان وزارت دادگستری، شورای عالی قضایی، مجلس قانونگذاری و برخی نهادها و سازمان‌های فلسطینی است.دیدار «ابومازن»، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین و «بان کوبیچ» وزیر امورخارجه اسلواکی در رام‌ا... از دیگر تحولات فلسطین به شمار می‌رود. در این دیدار تحولات سیاسی منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.ابومازن در دیدار با کوبیچ بر ضرورت وحدت جغرافیایی میان نوارغزه و کرانه باختری و نیز تامین خواسته‌ها و نیازهای ملت فلسطین تاکید کرد. در همین حال خالد مشعل، رییس دفتر سیاسی جنب حماس بار دیگر بر خواست‌ حماس مبنی بر مذاکره با فتح خبر داد. اما وی اعلام کرد که حماس هرگونه مذاکره مشروط را رد خواهد کرد.