بی بی سی - پلیس بریتانیا، چهار تن را در ارتباط با برخورد یک خودرو مشتعل به ساختمان فرودگاه گلاسکو و کشف دو خودرو بمبگذاری شده در لندن، دستگیر کرد.

وزارت کشور بریتانیا، هم‌اکنون سطح تهدید امنیتی در این کشور را به درجه «بحرانی» افزایش داد. مفهوم وضعیت «بحرانی» این است که هر آن ممکن است یک حمله تروریستی صورت گیرد. این وضعیت، پس از حادثه فرودگاه گلاسکو اعلام شد. به دنبال برخورد این خودرو به ترمینال فرودگاه شهر گلاسکوی اسکاتلند در ساعت سه بعد از ظهر روز شنبه به وقت لندن، تمام پروازها در این فرودگاه لغو شدند. اما صبح دیروز اعلام شد که فرودگاه شهر گلاسکو، در حال از سرگیری بخشی از پروازها است. گوردون براون نخست وزیر بریتانیا، با تایید اعلام حالت بحرانی از سوی وزارت کشور، مردم را به هوشیاری در برابر خطر بالقوه حمله تروریستی فراخواند. براون همچنین از مردم کشورش خواست که با هم متحد باشند و با پلیس همکاری کنند.

روز جمعه نیز دو خودروی بمبگذاری شده در مرکز لندن به‌وسیله پلیس کشف شد. مقامات پلیس گفته‌اند میان این دو حادثه شباهت‌های زیادی وجود دارد و پلیس حادثه فرودگاه گلاسکو را اقدامی تروریستی می‌داند. در همین حال برخی مقامات سرویس اطلاعات بریتانیا اعلام کردند احتمال زیادی وجود دارد که حمله به فرودگاه گلاسکو از سوی نیروهای القاعده سازمان‌دهی شده باشد.