خبرگزاری مهر- در پی پیشنهاد ابومازن مبنی بر استقرار نیروهای بین‌المللی در غزه، گردان‌های شهید عزالدین قسام، با هشدار درباره ورود این نیروها به این منطقه اعلام کرد: درصورت ورود این نیروها، با آنها همچون اشغالگران تعامل خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: اجازه نخواهیم داد، نیروهای بین‌المللی وارد نوارغزه شوند، زیرا ماموریت این نیروها، تقویت و تحریک یک گروه فلسطینی علیه گروه دیگر است. در این بیانیه آمده است: در صورت ورود نیروهای بین‌المللی به غزه، با آنها همچون اشغالگران تعامل کرده و با خمپاره از آنها استقبال خواهیم کرد.در بخش دیگر بیانیه، از تمام طرفهای بین‌المللی و عربی خواسته شده است که با استقرار نیروهای بین‌المللی در نوارغزه مخالفت کنند، زیرا به گفته این نیروها، این امر وحدت فلسطینیان را از بین برده و منجر به دخالت آشکار در امور ملت فلسطین خواهد شد. رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با مقام‌های دولت فرانسه از جمله رییس‌جمهوری این کشور در پاریس، خواستار استقرار نیروهای بین‌المللی در نوار غزه شد.

وی در این رابطه خاطر نشان کرد: پیشنهاد استقرار نیروهای بین‌المللی در غزه برای من بسیار حائز اهمیت است، لذا باید اجرا و بررسی شود، زیرا ما برای برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری و ریاست تشکیلات خودگردان به برقراری امنیت در اراضی فلسطینی نیاز داریم.