خبرگزاری مهر- وزیر نفت قطر گفت: اوپک تا اجلاس ماه مارس اقدامی در زمینه کاهش مجدد تولید صورت نخواهد داد. به گزارش رویتر، عبد‌ا... بن حمد العطیه وزیر نفت قطر گفت: سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک، تا اجلاس بعدی که ماه مارس برگزار خواهد شد به بررسی تاثیر کاهش ۵۰۰‌هزار بشکه‌ای این سازمان که از اول فوریه آغاز شده است خواهد پرداخت و تا آن زمان تصمیم دیگری نخواهد گرفت. العطیه افزود: برای بررسی تاثیر کاهش تولید اوپک بر بازار نفت و قیمت‌های آن، اکنون بسیار زود است و باید چندین هفته منتظر بمانیم تا ببینیم این کاهش بر وضعیت بازار نفت تاثیر می‌گذارد یا خیر؟

وزیر نفت قطر اضافه کرد: قیمت‌ نفت هم‌اکنون دچار نوسان بالایی است و در چند ماه گذشته به علت عدم کاهش دمای هوا و آب‌وهوای معتدل زمستانی ،شدیدا کاهش یافت و ما از اکنون تا ماه مارس منتظر واکنش بازار نفت خواهیم ماند و آنگاه تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

شکیب خلیل وزیر نفت الجزایر نیز اظهار داشت: تمامی اعضای اوپک تماما به کاهش ۵۰۰‌هزار بشکه‌ای تولید این سازمان از اول فوریه متعهد بوده‌اند.

بررسی‌های خبرگزاری رویتر نیز نشان می‌دهد تولید نفت اوپک از جمعه گذشته روزانه ۱۶۰‌هزار بشکه کاهش یافته و به ۸/۲۶میلیون بشکه در روز رسیده است.