ایسنا- مقامات پنتاگون اعلام کرده‌اند، دولت بوش به دنبال ‌‌٦٢٢ میلیارد دلار برای بودجه نظامی این کشور در سال ‌‌٢٠٠٨ است. از این رقم ۱۳۰میلیارد دلار آن برای هزینه‌های جنگ در عراق و افغانستان اختصاص پیدا خواهد کرد. به گزارش روزنامه‌ واشنگتن پست، مقامات پنتاگون گزارش دادند دولت جورج بوش،

همچنین به دنبال ‌‌٩٣ میلیارد دلار بودجه برای عملیات‌ نیروهای آمریکایی در عراق و افغانستان در ادامه امسال است.

این درخواست‌ها بخشی از درخواست بودجه‌ سالانه به کنگره آمریکا برای تمامی برنامه‌های فدرال آمریکا است.

این بودجه قرار است روز دوشنبه هفته جاری به صورت عمومی درخواست شود و کنگره ظرف چند ماه آتی این درخواست را مورد بررسی قرار خواهد داد.

با توجه به اختصاص بودجه‌ خاص به عملیات‌ نیروهای آمریکایی در سال ۲۰۰۷ و هم چنین بودجه‌ جدید، رقم هزینه‌های جنگ عراق و افغانستان به ‌‌١٦٣ میلیارد دلار خواهد رسید.

استیون کیوساک، یک کارشناس بودجه‌ نظامی مرکز برآوردهای بودجه‌ای و استراتژیک گفت: این سطح از هزینه‌ها از زمان جنگ کره در بالاترین سطح قرار دارد.

با توجه به کنترل کنگره آمریکا توسط دموکرات‌ها و افزایش مخالفت‌ها با جنگ عراق،‌ درخواست‌ دولت بوش برای این بودجه نظامی ممکن است با بررسی‌های دقیق‌تری نسبت به سال‌های اخیر در این کشور روبرو شود. سناتور هری رید، رهبر اکثریت سنای آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرد: دموکرات‌ها قول می‌دهند که نیروهای آمریکایی هر چیزی را که نیاز داشته باشند، دریافت خواهند کرد.

یک مقام رسمی پنتاگون گفت، درخواست معمول پنتاگون برای بودجه سال ‌‌٢٠٠٨ که در این درخواست هزینه‌های مربوط به ارتش، نیروی دریایی و نیروی هوایی لحاظ نشده است، ‌‌٤٨١ میلیارد دلار خواهد بود.