ایرنا- بانک مرکزی چین، رشد اقتصاد این کشور در سال ۲۰۰۷میلادی را حدود ۸درصد پیش‌بینی کرد. به گزارش روزنامه اقتصاد چین، بانک مرکزی چین همچنین رشد شاخص قیمت کالاهای مصرفی در سال ۲۰۰۷ را کمتر از ۳درصد عنوان کرد.

براساس این گزارش، چین برای تضمین رشد با ثبات اقتصاد و کنترل تورم، همچنان سیاست‌های پولی و مالی خود را اجرا و حفظ خواهد کرد و از رشد افراطی اعتبارات جلوگیری می‌کند.

بانک مرکزی چین تاکیدکرده‌است که ‌در سال جدید میلادی، ضمن مساعدت به افزایش مصرف داخلی و تقویت تعدیل سیاست ارزی، به توازن درآمد و مخارج بین‌المللی یاری خواهد رساند.

تاکید بانک مرکزی چین بر توازن «درآمد و مخارج خارجی» چین در سال جدید میلادی در حالی صورت می‌گیرد که اخیرا «بو ژی لای» وزیر بازرگانی آن کشور نیز بر ضرورت کاهش تراز بازرگانی چین در سال ۲۰۰۷ میلادی تاکید کرد.

وزیر بازرگانی چین گفت که دولت این کشور در سال جدید میلادی، کاهش تراز مثبت بازرگانی تجارت خارجی را به عنوان مهم‌ترین وظیفه خود در توسعه تجارت خارجی مدنظر قرار خواهد داد.

در سال‌های اخیر، تراز مثبت بازرگانی خارجی چین به‌ویژه در تجارت، با آمریکا و اتحادیه اروپا به‌سرعت افزایش یافته ‌است و به همین دلیل مناقشات و اختلافات تجاری میان چین و اتحادیه اروپا و آمریکا افزایش یافته است. بر پایه این گزارش، مازاد مثبت تجاری کشور در سال ۲۰۰۶ میلادی به میزان ۱۷۷میلیارد دلار رسید که این رقم در مقایسه با سال۲۰۰۵ از رشد ۷۴درصدی برخوردار بود.