ایرنا - یک گزارش که در انگلیس منتشر شد، نشان می‌دهد میزان بدهی شهروندان این کشور هر ساعت ۱۵میلیون پوند افزایش می‌یابد. این گزارش که توسط سازمان خیریه آموزش مالی «کردیت اکشن» و با استفاده از آمار بانک مرکزی انگلیس تهیه شده همچنین حاکی است: میزان کل بدهی مردم انگلیس به یک تریلیون و ۲۷۸میلیارد پوند رسیده است.

یک تریلیون پوند از این مبلغ مربوط به بدهی‌های تضمین شده انگلیسی‌ها به موسسات مالی شامل وام منزل و دیگر وام‌های تضمین شده و ۲۷۸میلیارد پوند نیز مربوط به بدهی‌های تضمین نشده از قبیل کارت‌های اعتباری و دیگر وام‌های شخصی است. براساس این گزارش، هر خانوار انگلیسی به طور متوسط ۵۲هزار و ۸۱۱ پوند و هر شهروند بالغ این کشور نیز به طور متوسط ۲۷هزار و ۱۸۰پوند به موسسات مالی بدهکار است. کردیت اکشن اضافه کرد: حتی با صرف نظر از بدهی‌های مربوط به وام خرید منزل، هر انگلیسی همچنان به طور متوسط چهار هزار و ۵۱۱پوند به موسسات مالی بدهکار است. این آمار همچنین از افزایش بدهی هر شهروند انگلیسی به طور متوسط ۲۱۰ پوند در ماه حکایت دارد به گونه‌ای که میزان کل این بدهی‌ها هر ساعت ۱۵میلیون پوند افزایش می‌یابد. یک موسسه مالی در این کشور نیز مهرماه گذشته انگلیسی‌ها را بدهکارترین مردم اروپا توصیف کرده بود. شرکت «دیتا مانیتور» در تحقیق اخیر خود میزان بدهی تضمین نشده انگلیسی‌ها به موسسات مالی از قبیل بدهی مربوط به استفاده از کارت‌های اعتباری در سال ۲۰۰۵را برابر با ۲۱۶میلیارد پوند برآورد کرده بود. این میزان بدهی برابر با یک سوم تمام بدهی‌های شهروندان اروپایی بدون احتساب وام منزل است.

به گزارش دیتا مانیتور میانگین بدهی هر انگلیسی به موسسات مالی سه هزار و ۱۷۵پوند است در حالی که متوسط بدهکاری شهروندان اروپایی برابر با هزار و ۵۵۸ پوند است. در این گزارش فرانسوی‌ها و آلمانی‌ها پس از پسرعموهای اروپایی خود در انگلیس بدهکارترین شهروندان این قاره معرفی شده بودند. شهروندان ترکیه و یونان نیز بیشترین سرعت افزایش بدهی‌های تضمین نشده را در اروپا دارند به گونه‌ای که میزان بدهی‌های آنها در سال ۲۰۰۵ به ترتیب ۵۲ و ۲۹درصد افزایش داشته است.