گروه بین‌الملل- گوردون براون وزیر دارایی بریتانیا که از او به عنوان جانشین تونی بلر، نخست‌وزیر این کشور در سال آینده میلادی یاد می‌شود این روزها حملات گسترده‌ای را علیه سیاست‌های اقتصادی بلر انجام می‌دهد. براون در جدید‌ترین حمله خود به سیاست‌های اقتصادی بلر از عملکرد او در قبال کارگران مهاجر انتقاد کرد و گفت: سیاست‌های دولت در پذیرش کارگران خارجی به خصوص از کشورهای شرق اروپا باعث شده است که میزان بیکاری در کشور افزایش پیدا کند.

براون همچنین از عدم توجه نخست‌وزیر دولت به افزایش سطح آموزش به خصوص در مقاطع پایه انتقاد کرد و گفت: سهم مدارس از بودجه به موازات دیگر بخش‌ها رشد نکرده است.

براون از طرحی خبر داد که براساس آن تا سال ۲۰۱۱ مبلغ ۳۶میلیارد پوند در مدارس به منظور افزایش سطح آموزشی آنها هزینه خواهد شد. وی همچنین قول داد که در بودجه سال آینده که در ماه مارس نهایی می‌شود ۸/۱میلیارد‌دلار را به منظور افزایش توان نیروهای نظامی بریتانیا که در عراق و افغانستان مستقر هستند اختصاص دهد.

براون در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از عدم توجه دولت به اقتصادهای نوظهور گفت: بریتانیا نتوانسته روابط اقتصادی و تجاری گسترده‌ای با اقتصادهای نوظهور همچون چین و هند داشته باشد و از بسیاری کشورها در این بازارها عقب افتاده است.

براون با اشاره به رشد اقتصادی انگلستان گفت: طی سال آینده رشد اقتصادی بریتانیا با نیم‌درصد افزایش به ۲۵/۳درصد خواهد رسید و همچنین با انتقاد از سیاست‌های بلر در زمینه مالیات گفت:‌این سیاست‌ها باعث افزایش تورم شده است ما برنامه‌هایی داریم که تورم را سال آینده تا ۲درصد پایین خواهد آورد.