گروه بین‌الملل- کمپانی ایرباس قصد دارد به منظور حفظ سهم بازارش در مارکت صنایع حمل‌ونقل هوایی مدل جدید ایرباس ۳۵۰ را طراحی و روانه بازار کند. مدیران شرکت EADS که شرکت ما در ایرباس به شمار می‌آید اعلام کردند این کار به منظور پوشش زیان ناشی از تاخیر در تحویل ایرباس پهن پیکر ۳۸۰ صورت می‌گیرد.

ایرباس ۳۵۰ یک هواپیمای مسافربری متوسط است و برای آنکه بازار به‌طور کامل در اختیار بویینگ قرار نگیرد تولید می‌شود. ایرباس جدید که ۳۵۰XWB نامیده می‌شود هم از موتورهای قدرتمندتری برخوردار است و هم اینکه از نظر بدنه پهن‌تر است. شرکت ایرباس هم‌اکنون سفارش ۱۴۹فروند جت ۳۸۰ را گرفته است، اما تحویل آنها ۲سال زمان نیاز دارد و در این مدت بویینگ فرصت دارد مدل ۷۸۷خود را تکمیل و روانه بازار مصرف کند.

ایجاد تغییرات در موتورها و بدنه A۳۵۰ نزدیک به یک‌میلیارد یورو هزینه در برخواهد داشت. همچنین هزینه‌های تکمیل سوپر جمبوجت۳۸۰ نیز اکنون به یک مساله اصلی برای شرکت ایرباس تبدیل شده است. این جمبوجت که به تازگی سفر دور دنیای خود را در ۱۸روز به پایان برده است، بیش از ۱۳میلیارد دلار هزینه در برداشته است. در حالی که بودجه پیش‌بینی شده برای آن تنها ۵/۵میلیارد دلار بود.