کاندولیزا رایس وزیر خارجه آمریکا که برای به جریان انداختن روند صلح میان اسرائیل و فلسطینی‌ها به منطقه سفر کرده، گفته است که هنوز برای صلح امید باقی است.

به گزارش بی‌بی‌سی، رایس ابراز امیدواری کرده است که دو طرف از فرصت استفاده کنند و به سوی تشکیل دو دولت پیش بروند که در کنار هم زندگی مسالمت‌آمیزی داشته باشند.

وی پس از دیدار و گفت‌وگو با سران اسرائیل و فلسطینی‌ها گفته است که آتش بس شکننده‌ای که در نوار غزه برقرار شده باید تقویت شود و گسترش یابد. رایس از بیت‌المقدس به منطقه‌ای در منطقه مرزی اردن در کناره دریای لوط (بحر میت) رفت و با وزرای خارجه هشت کشور عربی دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار وزرای مصر و اردن به علاوه شش وزیر شیخ‌نشین‌های خلیج فارس با وزیر خارجه آمریکا دیدار کردند. وزرای عرب از آمریکا خواستند که اسرائیل را ترغیب کند تا از تدابیر امنیتی خود در کرانه باختری بکاهد. وزیر خارجه آمریکا قبلا در شهر اریحا، واقع در کرانه باختری رود اردن، با محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی دیدار و در مورد از سرگیری مذاکرات صلح با اسرائیل با وی گفت‌وگو کرد. محمود عباس، رهبر فلسطینیان، در مصاحبه‌ای مشترک با وزیر خارجه آمریکا، نسبت به تشکیل دولت وحدت ملی فلسطینی ابراز یاس کرد.