ایرنا- تازه‌ترین بررسی‌های بخش برنامه توسعه سازمان ملل متحد (UNDP) نشان می‌دهد که ژاپن در رده هفتم مرفه‌ترین کشورها از نظر زندگی در جهان قرار دارد.

روزنامه یومیوری به نقل از گزارش سال ۲۰۰۶ برنامه ‌توسعه سازمان ملل‌متحد درزمینه توسعه انسانی نوشت: رده ژاپن از دیدگاه رفاه زندگی نسبت به سال پیش چهار رده ارتقا یافته است.

در این رده‌بندی که در میان ۱۷۷کشور جهان انجام گرفته‌است، کشور نفت‌خیز نروژ برای پنجمین سال پیاپی در رده نخست مرفه‌ترین کشور جهان قرار گرفته است. برپایه این رده‌بندی ایسلند، استرالیا، ایرلند، سوئد و کانادادر رده‌های دوم تا ششم مرفه‌ترین کشورهای جهان قرار دارند.

در این رده‌بندی سه کشور آمریکا، سوئیس و هلند به طور مشترک در رده دهم قرار گرفته‌اند. شاخص‌هایی چون میزان تولید ناخالص داخلی برای هر نفر، سطح باسوادی و طول عمر، پایه این رده‌بندی قرار گرفته است. در این رده‌بندی ایران در رده ۹۶، ترکیه در رده‌ ۹۲ عربستان در رده ۷۶، قطر در رده ۴۶ و سوریه در رده ۱۰۷قرار گرفته است.

یومیوری به نقل از گزارش برنامه توسعه سازمان ملل متحد همچنین نوشت: هم اکنون در جهان به علت بیماری‌های ناشی از نداشتن آب آشامیدنی سالم و نبود امکانات بهداشتی ، روزانه حدود یک میلیون و ۸۰۰هزار کودک جان خود را از دست می‌دهند.