ایسنا - صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی اعلام کردند که آفریقای جنوبی باید رشد اقتصادی بیشتری داشته باشد تا بتواند در مبارزه با فقر و بیکاری پیشرفت خوبی کند. جان لیپسکی، معاون اول صندوق بین‌المللی پول، گفت: آفریقای جنوبی از توسعه اقتصادی خوبی بهره‌مند است و پیش‌بینی می‌شود رشد اقتصادی این قاره امسال و سال آینده به ۲/۴درصد برسد. اما این رشد برای مبارزه با فقر در این کشور کافی نیست.

وی تصریح کرد: رشد اقتصادی افزایش و تورم کاهش یافته و فاینانس‌های عمومی‌ به میزان زیادی تقویت شده است و از همه مهم‌تر استاندارد‌های زندگی نیز در این کشور در حال افزایش است. این در حالی است که وی هشدار داد: این رشد اقتصادی و کاهش تورم برای نرخ بیکاری زیاد آفریقای‌جنوبی که دست کم یک سوم جمعیت را دچار کرده کافی نیست. لیپسکی پس از دیدار از آفریقای‌جنوبی در یک کنفرانس خبری گفت: در حالی که رشد اقتصادی آفریقای‌جنوبی نسبت به استاندارد‌های تاریخی بیشتر است، اما برای رسیدن به پیشرفت‌های ملموس در زمینه کاهش فقر و بیکاری کافی نیست.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، معاون اول صندوق بین‌المللی پول گفت: اختلاف‌های موجود میان فقیر و غنی همچنان دردناک است و فقر در حال ازدیاد است. ویروس HIV نیز مزید بر علت شده است. در همین حال ژان خوزه دابوب، مدیر بخش آفریقای بانک جهانی، با تایید اظهارات لیپسکی گفت: آفریقای جنوبی باید تلاش بیشتری برای کاهش فقر و بیکاری انجام دهد.