ایرنا- «صفر مراد نیازاف» رییس جمهوری ترکمنستان در دیدار فرانک والتر اشتاین مایر وزیر امور خارجه آلمان با وی، خواستار مشارکت هر چه بیشتر برلین در طرح‌های توسعه اقتصادی این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری ترکمنستان، نیازاف در دیدار پنج‌شنبه شب وزیر امور خارجه آلمان با وی به برنامه‌های درازمدت ترکمنستان در بخش نفت و گاز اشاره کرد و گفت که آلمان می‌تواند در طرح‌های نفت و گاز به‌ویژه احداث خط لوله گاز در خط ساحلی این کشور مشارکت کند.

رییس جمهوری ترکمنستان افزود: شرکت‌های آلمانی نیز در بازسازی و نوین‌سازی پالایشگاه ترکمنباشی (بزرگ‌ترین پالایشگاه ‌این کشور)، پتروشیمی، ارتباطات، امور دارویی و پزشکی و صنایع تبدیلی ترکمنستان حضور فعالی داشته و دارند. وزیر امور خارجه آلمان نیز در این دیدار با بیان نقش راهبردی ترکمنستان در آسیای مرکزی بر گسترش همکاری‌های اروپا و این کشور تاکید کرد. اشتاین مایر با اشاره به قصد آلمان برای حضور فعال در اقتصاد ترکمنستان گفت: بخش نفت و گاز مهم‌ترین موضوع همکاری میان دو کشور خواهد بود. وی همچنین بر آمادگی برلین برای مشارکت در طرح احداث خط لوله انتقال گاز در خط ساحلی ترکمنستان تاکید کرد. در این دیدار همچنین دو طرف پیرامون مناسبات دوجانبه، مسایل منطقه‌ای بحث و تبادل نظر کردند. وزیر امور خارجه آلمان پنج‌شنبه‌ شب در صدر یک هیات اقتصادی، سیاسی وارد عشق‌آباد پایتخت ترکمنستان شد.