ایرنا - رییس «کمیته ملی واردات کارگران خارجی» در عربستان سعودی اعلام کرد که این کشور در نظر دارد برای اولین بار کارگران زن و مرد ویتنامی را وارد و از خدمات آنان استفاده کند. به گزارش منابع خبری سعودی، «سعد البداح»، گفت: اولین گروه از کارگران ویتنامی ۱۵ ماه مبارک رمضان وارد عربستان می‌شوند و پیش‌بینی می‌شود طی یک سال شمار کارگران ویتنامی به ۶۰هزار نفر برسد.

وی با بیان اینکه کارگران ویتنامی جایگزین کارگران سایر کشورهای آسیایی خواهند شد، افزود: کارگران جدید پس از آموزش‌های لازم از جمله آموزش لغات اساسی زبان عربی جذب بازار کار خواهند شد.

هانوی و ریاض پارسال و در جریان سفر وزیر کار و امور اجتماعی ویتنام با ورود کارگران ویتنامی به عربستان به عنوان خدمه، پرستار و کارگر فنی موافقت و توافقنامه همکاری امضا کردند.

بر اساس توافق‌های اولیه حداقل دستمزد ماهانه کارگران ویتنامی ۶۰۰ ریال سعودی (معادل ۱۶۰ دلار) خواهد بود.

تمایل دولت عربستان برای وارد کردن کارگر از ویتنام پس از آن افزایش یافت که عربستان و اندونزی بر سر افزایش قیمت اعزام کارگران اندونزیایی به عربستان دچار اختلاف شدند.

بر اساس آخرین سرشماری به عمل آمده ۶میلیون و ۱۴۴هزار و ۲۳۶ نفر به عنوان کارگر خارجی در عربستان اقامت دارند، اما برخی آمارهای غیر رسمی تعداد کارگران خارجی حاضر در عربستان را تا ۸ میلیون نفر برآورد می‌کند.