خبرگزاری فارس- نخست‌وزیر پیشین اوکراین تاکید کرد، مقام‌های روسیه و اوکراین حقایق مربوط به قرارداد تجارت گاز طبیعی را به مردم نمی‌گویند و قصد فریب افکار عمومی جامعه اوکراین را دارند.

خبرگزاری ریانووستی به نقل از یولیا تیموشنکو نوشت: مقام‌های دو کشور بر این مساله تاکید می‌کنند که قیمت گاز صادراتی روسیه به اوکراین افزایش نخواهد یافت ولی کاملا روشن است که حقیقت و واقعیت چیزی جز این است.

شرکت گاز پروم روسیه هفته گذشته اعلام کرد، قیمت گاز صادراتی به اوکراین تا پایان امسال بدون تغییر باقی خواهد ماند و ۹۵‌دلار به ازای هر هزار متر مکعب خواهد بود.

وی تصریح کرد: این یک برنامه سیاسی از پیش طراحی شده است. قیمت گاز روسیه بی شک افزایش یافته است ولی مقام‌های روسیه و اوکراین، حقیقت را به مردم نمی‌گویند. وی در ادامه بدون اشاره به قیمت جدید گاز صادراتی روسیه به اوکراین، گفت: بر اساس توافق دو کشور، کی‌یف ما‌به‌التفاوت قیمت گاز را سال آینده پرداخت خواهد کرد.

قیمت گاز صادراتی روسیه به اوکراین از ابتدای سال ۲۰۰۶ میلادی و در پی گسترش اختلافات بین دو کشور، بیش از دو برابر افزایش یافت. این در حالی است که قیمت گاز صادراتی ترکمنستان به روسیه نیز افزایش یافته است و این مساله قطعا در قیمت گاز صادراتی روسیه به اوکراین تاثیر مستقیم خواهد داشت.