نزدیک شدن موعد جلسه بانک‌مرکزی ایالات‌متحده باعث نگرانی و آشفتگی وال‌استریت شده است. اگرچه وال استریت بسیار مطمئن است که بانک نرخ بهره را افزایش نخواهد داد، در عین حال بسیار مضطرب است که مقامات بانک چه تفسیر تعریفی از وضعیت اقتصاد و فشارهای تورمی دارند. معمولا بانک‌مرکزی و وال‌استریت درباره اینکه چگونه از اقتصاد مراقبت و آن را اداره کنند، توافق ندارند. سرمایه‌گذاران می‌گویند بانک‌مرکزی شدیدا علاقه دارد تا برای مهار تورم نرخ بهره را افزایش دهد و این موضوع قطعا به روند رشد اقتصادی آسیب می‌رساند. البته این نگرانی‌ها در هفته گذشته اندکی تخفیف پیدا کرد. کاهش اندک نرخ بیکاری، تنزل قیمت نفت و از طرفی رونق سهام باعث آسودگی خیال سرمایه‌گذاران شد. علاوه بر این افزایش شاخص هزینه مصرف‌کنندگان هم مطابق پیش‌بینی بود، بنابراین به نظر می‌رسد بانک دلایل کافی دارد تا افزایش نرخ بهره را متوقف کند.

اسکات فولمن، یکی از استراتژیست‌های بازار معتقد است اگر جلسه بانک مرکزی نتیجه‌گیری شگفت‌انگیز و غیرمنتظره‌ای به همراه نداشته باشد، بازار می‌تواند مطمئن باشد که دوره رونق خود را آغاز می‌کند. ما خوش‌بینانه انتظار پنج هفته خوب برای شاخص‌های سهام داریم.

با اینکه سرمایه‌گذاران وال‌استریت بیشتر بر جلسه بانک مرکزی آمریکا در روز چهارشنبه متمرکز هستند، اما گزارش‌های دیگری هم در طول هفته منتشر خواهد شد که احتمالا بر تصمیم‌گیری بانک مرکزی هم تاثیر خواهد داشت و برای بازار هم اهمیت دارد. در روز سه‌شنبه وزارت بازرگانی گزارش خود را آخرین فعل و انفعالات بازار مسکن منتشر خواهد کرد. سهام کمپانی‌های ساخت‌وساز در هفته‌های اخیر به دنبال کاهش سود آنها شدیدا تنزل پیدا کرده است، اگرچه خود این موضوع فی‌نفسه برای بانک مرکزی خبر خوبی نیست، اما در عین حال سکون بازار مسکن می‌تواند هشداری برای وضعیت اقتصادی باشد. همچنین اداره کار در روز سه‌شنبه گزارشی درباره شاخص هزینه تولیدکنندگان در ماه اوت منتشر خواهد کرد که هزینه عمده‌فروشی کالاها را می‌سنجد. در روز چهارشنبه نیز درست قبل از جلسه بانک، گزارش هفتگی نوسانات قیمت نفت منتشر خواهد شد. قیمت نفت در اوایل هفته گذشته، تنزل یافت و از اواخر هفته اندک‌اندک رو به ‌افزایش گذاشت. اداره کار گزارش هفتگی بیکاری را نیز در این هفته منتشر خواهد کرد که برای بازار اهمیت دارد.

و اما گزارش درآمد کمپانی‌ها مهم‌ترین خبر اقتصادی برای بازار است، اوراکل، کمپانی‌ سازنده نرم‌افزار اولین کمپانی است که گزارش درآمد خود در روز سه‌شنبه منتشر خواهد کرد. در روز چهارشنبه مورگان استانلی درآمد خود در سه ماه سوم سال را منتشر می‌کند. پیش‌بینی می‌شود این کمپانی برای هر سهم ۳۷/۱دلار عایدی داشته باشد.

سرمایه‌گذاران وال استریت شروع فصل جدید و پایان شش ماه اول مالی را به فال نیک گرفتند، بازار همواره سه ماه پایانی سال را با رونق به پایان برده است، مگر حوادثی غیرمنتظره اتفاق بیفتد.