گروه بین‌الملل- کسری بودجه ایالات‌متحده در ماه ژوئیه رکورد جدیدی از خود برجای گذاشت و به ۶۸میلیارد دلار رسید، به این ترتیب کسری بودجه به ۷۷۶میلیارد دلار در سال تا ژوئیه رسید. به گزارش رویتر از واشنگتن، وزارت بازرگانی آمریکا روز سه‌شنبه در گزارش خود درباره کسری بودجه، افزایش قیمت نفت در ماه‌های اخیر را دلیل اصلی ترقی بی‌سابقه کسری بودجه آمریکا دانست. پس از اعلام این خبر، حزب دموکرات آمریکا گفت: عدم کاهش کسری بودجه آمریکا نشانه شکست سیاست‌های جورج بوش در حمایت از کارگران در مقابل رقابت نامنصفانه با خارجیان است. دموکرات‌ها بوش را مقصر اصلی از دست رفتن ۳میلیون شغل در بخش صنعت در آمریکا می‌دانند.

چارلز رنگل، یکی از نمایندگان جمهوریخواه کنگره گفت: کسری بودجه ایالات متحده ثابت می‌کند که برنامه‌ها و سیاست‌های تجاری آمریکا مناسب نبوده است. در ماه ژوئیه صادرات ایالات‌متحده ۱/۱درصد تنزل پیدا کرد و ارزش آن به ۱۲۰میلیارد دلار رسید.

این در حالی است که واردات آمریکا با افزایش بی‌سابقه یک‌درصدی به ارزش ۱۸۸میلیارد دلار رسیده است و موجب گسترده‌ترین کسری بودجه ایالات‌متحده شده است. کاهش صادرات در ماه ژوئیه عمدتا در بخش کالا‌های سرمایه‌ای آمریکا یعنی حمل‌ونقل دریایی، مسافرت‌ هوایی و نیز کامپیوتر رخ داده است.

کسری تجاری آمریکا با چین که به لحاظ سیاسی حساس‌ترین موازنه تجاری به شمار می‌رود، حدود ۷/۰درصد در ماه ژوئیه کاهش پیدا کرده است.