گروه بین‌الملل- بخش تولیدی آمریکا در ماه اوت برای سومین ماه دچار کاهش شد و طولانی‌ترین دوران افت را از پایان رکود اقتصادی در سال ۲۰۰۹ تاکنون ثبت کرد. این مساله رشد اقتصادی بزرگ‌ترین اقتصاد جهان را تهدید می‌کند.

به گزارش بلومبرگ، شاخص فعالیت کارخانه‌ای موسسه مدیریت عرضه از ۸/۴۹ واحد در ماه ژوییه به ۶/۴۹ واحد در ماه اوت کاهش یافت و کمترین سطح از ژوییه سال ۲۰۰۹ تاکنون را ثبت کرد. این در شرایطی است که اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی بلومبرگ سطح ۵۰ واحد را برای این شاخص پیش‌بینی کرده بودند. میزان سفارشات و تولید نیز به کمترین سطح ظرف سه سال گذشته رسیده است.

این آمار تاکیدی است بر نظر بن برنانکه، رییس فدرال رزرو آمریکا، مبنی بر اینکه اقتصاد این کشور ضعیف‌تر از آن است که بتواند استخدام را افزایش دهد و احتمالا به برنامه‌های محرک پولی بیشتر نیازمند است. با این وجود، تقاضا برای خودرو از کاهش بیشتر بخش تولید آمریکا جلوگیری کرده است. فروش کرایسلر، فورد موتور و جنرال موتورز در ماه اوت بیش از پیش‌بینی تحلیلگران بود. تحویل خودرو توسط کرایسلر ۱۴ درصد، توسط فورد ۱۳ درصد و توسط جنرال موتورز ۱۰ درصد افزایش داشته است. شاخص تولید موسسه مدیرت عرضه نیز به ۲/۴۷ واحد، یعنی کمترین سطح از مه سال ۲۰۰۹ تاکنون رسیده است. همچنین شاخص سفارشات به ۱/۴۷ واحد تنزل کرده است. از سوی دیگر، بخش تولیدی در ۱۷ کشور عضو یورو نیز در ماه اوت دچار کاهش شده است. شاخص خرید مدیران در حوزه یورو در این ماه به ۱/۴۵ واحد رسیده است. این شاخص برای سیزدهمین ماه است که کمتر از سطح ۵۰ واحد قرار دارد. سطح کمتر از ۵۰ واحد نشان‌دهنده رکود است.