گروه بین الملل- درپی تیراندازی در جریان سخنرانی پولین ماروا، رهبر حزب جدایی طلب کبک که با اعلام نتیجه انتخابات ایالتی، سمت نخست وزیری این ایالت را به دست آورده است، یک نفر کشته و یک نفر زخمی شد اما به خانم ماروا آسیبی نرسید. به گزارش بی بی سی، هنگامی که خانم ماروا بر هدف نهایی حزب جدایی طلب کبک، یعنی جدایی کانادا و اعلام استقلال این ایالت فرانسوی زبان، تاکید می‌کرد، مردی مسلح به تیراندازی مبادرت کرد و هنگام دستگیری توسط پلیس، شعار داد: «انگلیسی‌ها به پا می‌خیزند.»

پولین ماروا، رهبر حزب «پارتی کبکواز»، با پیروزی بر لیبرال‌ها در انتخابات پارلمانی، اولین زنی است که به نخست وزیری ایالت فرانسوی زبان کبک کانادا می‌رسد.

انتظار می‌رود ماروا همانگونه که وعده داده است بر استقلال و جایگاه کبکی‌ها تاکید ورزد، خواست و موضوعی که سال ها در نظام پادشاهی مشروطه فدرال و پارلمانی کانادا بحث‌برانگیز بوده است. با این وجود، به گفته کارشناسان بعید است که حزب او بر تلاش برای جدایی از کانادا اصرار ورزد زیرا نظرسنجی‌ها حکایت از آن دارد که اکثر مردم کبک در حال حاضر ترجیح می‌دهند ایالتشان بخشی از کانادا باقی بماند.