گروه بین‌الملل- میشل اوباما، بانوی اول آمریکا در سخنرانی خود در مراسم افتتاحیه همایش حزب دموکرات گفت با اینکه همسرش رییس‌جمهوری آمریکاست، اما دوران دشوار زندگی خود را فراموش نکرده‌است.

به گزارش بی.‌بی.‌سی میشل اوباما داستان زندگی خود و خانواده‌اش را مطرح کرد و گفت آنها از وضع مالی خوبی برخوردار نبودند. به گزارش بی.‌بی.‌سی، بانوی اول ایالات‌متحده گفت پدرش به‌‌رغم بیماری، هر روز کار می‌کرده و از انجام کار خسته نمی‌شد‌ه‌ است. او همچنین به دشواری‌هایی که خود و باراک اوباما در اوایل ازدواجشان با آنها روبه‌رو بودند اشاره کرد. خانم اوباما تلاش کرد با مطرح کردن مشکلات خود و خانواده‌اش، همسرش را مردی همانند بقیه معرفی کند که از وضع مردم معمولی باخبر است.

خانم اوباما گفت: «باراک به خوبی می‌داند خانواده‌ای که مشکلات دارد یعنی چه. او می‌داند خواستن بهترین‌ها برای بچه‌ها و نوه‌ها چه معنایی دارد. باراک رویای آمریکایی را به خوبی می‌داند زیرا آن‌را زندگی و تجربه کرده‌است. او می‌خواهد در این کشور همه از هرجایی که می‌آیند و با هر ظاهر و تعلق خاطری از شانس مساوی برخوردار باشند.»

میشل اوباما همچنین در مورد ارزش‌های مشترکی که با مردم آمریکا دارد مانند تحصیلات، کار و صداقت سخن به میان برد.

او درباره باراک اوباما گفت: «صادقانه می‌توانم در مورد شخصیت، تعهداتش، و قلبش بگویم که باراک اوباما هنوز همان مردی است که سال‌ها پیش عاشقش شدم.»

او به سیاست‌هایی که همسرش در چهار سال دوران ریاست جمهوری خود برای آنها تلاش کرده‌است اشاره کرد، موضوعاتی همچون بیمه همگانی.

همسر رییس‌جمهوری آمریکا گفت: «باراک اوباما به حرف همه کسانی که به او می‌گفتند اصلاح نظام خدمات سلامت را به بعد موکول کند، یا آن را به یک رییس‌جمهوری دیگر واگذار کند، گوش نداد.» میشل اوباما گفت: «برای باراک اوباما اهمیت نداشت که این اصلاح از نظر سیاسی آسان است یا نه، او این گونه تربیت نشده بود، بلکه برای او این اهمیت داشت که اصلاح نظام خدمات سلامت یک کار صحیح است.»

مخاطبان اصلی روز اول این مجمع، زنان بودند. زنان در آمریکا، هنوز در برابر یک دلار درآمد مردان، ۷۷ سنت درآمد دارند.

حزب جمهوری‌خواه نیز هفته گذشته در شهر تامپای فلوریدا همایش مشابهی برگزار کردند. در این همایش میت رامنی نامزد حزب جمهوری‌‌‌خواه و پل رایان، نامزد معاونت ریاست جمهوری، سیاست‌های اوباما را مورد انتقاد قرار دادند. رامنی در سخنان خود گفت برای احیای وعده آمریکا آمده است. هفته گذشته، آن رامنی، همسر میت رامنی نیز سخنرانی و از همسرش تمجید کرد.

حذف بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل

بنا به گزارش‌ها در متن برنامه سیاست‌های دموکرات‌ها در سال ۲۰۱۲ که با آغاز همایش این حزب منتشر شد، تغییری انجام گرفته‌است.

در متنی که در سال ۲۰۰۸ منتشر شده بود، در بخش سیاست‌های خاورمیانه، بیت‌المقدس پایتخت اسرائیل عنوان شده‌بود، اما در متن جدید، اشاره به آن حذف شده‌است.

این تغییر با واکنش‌هایی از سوی جمهوری‌خواهان که خود را حامی سرسخت رژیم صهیونیستی معرفی می‌کنند، روبه‌رو شد.

«پیش از هرچیز، من یک مادرم»

خانم اوباما سخنان خود را از نگرانی‌های خود به عنوان یک مادر شروع کرد. او گفت با آغاز ریاست جمهوری باراک اوباما، از اینکه دخترانش و زندگی آنها زیر ذره بین رسانه‌ها می‌رفت بسیار نگران بود. او در قسمت پایانی سخنانش، در حالی که اشک در چشمانش جمع شده بود گفت پیش از هر چیز یک مادر است. با این حال او گفت اکنون دیگر نگرانی‌های چهار سال پیش را ندارد، چون‌که می‌خواهد «دنیایی بهتر را نه تنها برای دخترانش، بلکه برای همه فرزندان آمریکا» باقی بگذارد. او از مردم آمریکا خواست به باراک اوباما، مردی که اطمینان دارد کشور را به سوی آینده‌ای بهتر هدایت می‌کند، رای دهند. قرار بود دیروز، چهارشنبه، باراک اوباما به عنوان نامزد رسمی انتخابات ریاست‌جمهوری از سوی حزبش معرفی شود. جو بایدن، معاون کنونی رییس‌جمهوری نیز، رسما نامزدی معاونت ریاست‌جمهوری را بر‌عهده خواهد گرفت. امروز پنج‌شنبه و در پایان این همایش، باراک اوباما و جو بایدن سخنرانی خواهند کرد.

انتقاد سخنرانان دموکرات از میت رامنی

همزمان با همایش ملی دموکرات‌ها در شهر شارلوت واقع در ایالت کارولینای شمالی، سخنرانان به شدت به مواضع جمهوری‌خواهان و شخص میت رامنی، نامزد این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر حمله کردند.

به گزارش رویترز، سخنرانان مجمع ملی دمکرات‌ها، از سیاست‌های اقتصادی باراک اوباما رییس‌جمهوری آمریکا دفاع کردند و موضع میت رامنی و جمهوریخواهان را در مورد سقط جنین به چالش کشیدند و از آن به عنوان جنگ علیه زنان یاد کردند. از دیگر سخنرانان روز نخست این همایش، سناتور «هری رید» رهبر اکثریت دموکرات سنا بود.