گروه بین‌الملل- کشاورزان کره جنوبی دیروز تظاهرات بزرگی را علیه قانون تجارت آزاد با ایالات متحده به راه انداختند. در حالی که نزدیک به دو ماه از امضای قرارداد تجارت آزاد بین این دو کشور می‌گذرد، هنوز کشاورزان کره جنوبی نتوانسته‌اند آن را بپذیرند. هان مین سو در اجتماع بزرگ کشاورزان کره جنوبی، گفت: تقاضای ما تعلیق قرارداد تجارت آزاد و توقف هر گونه مذاکره در این خصوص از این دست است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه این تظاهرات که به دعوت اتحادیه کشاورزان کره جنوبی انجام شد با دخالت نیروهای پلیس روبه‌رو و پراکنده شد. رهبران کشاورزان که در سیتی هال سئول تجمع کرده بودند خواستار خارج دشن محصولات کشاورزی از قرارداد تجارت آزاد شدند.

واشتنگتن و سئول در آوریل امسال پس از ۱۰ماه مذاکره فشرده توانستند به موافقتنامه دست پیدا کنند. قرارداد تجارت آزاد با کره جنوبی دومین قرارداد بزرگ تجارت آزاد جهان پس از قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی موسوم به پیمان نفتا است.

پیش‌بینی می‌شود پس از اجرایی شدن این قرارداد حجم مبادلات تجاری دو کشور نزدیک به ۳۰درصد رشد پیدا کند. این تجمع اعتراض‌آمیز در حالی برگزار شد که یک هیات اقتصادی برای آخرین مذاکرات از سوی ایالات متحده وارد سئول شد. این هیات قرار است دیداری با وزرای دارایی و بازرگانی کره جنوبی داشته باشد.

روه موهیون، رییس‌جمهور کره جنوبی بزرگترین پشتیبان این قرارداد تجارت آزاد است.