ایرنا- به دنبال درگیری‌های شدید در شمال لبنان‌، گردشگران خارجی این کشور را ترک کرده‌اند و بیروت به یک شهر جنگی تبدیل شده است.

تلویزیون فرانسه روز چهارشنبه طی گزارشی از وضعیت گردشگری در لبنان‌، گفت‌: در شرایط معمولی، هتل‌های بیروت در روزهای تابستانی مملو از مسافران و گردشگران خارجی است و شمار زیادی ازثروتمندان کشورهای عربی و نیز لبنانی‌های مقیم خارج به شهری که به عروس خاورمیانه شهرت یافته است‌، سفر می‌کنند. این در حالی است که این روزها تمامی هتل‌ها و رستوران‌های این شهر خالی از مشتری است و تاکسی‌ها نیز بدون مسافر در شهر تردد می‌کنند.

زمانی که شب فرا می‌رسد نیروهای گشتی ارتش و پلیس به کنترل بیشتر شهر می‌پردازند و استقرار موانع شهری برای کنترل بیشتر، بیروت را تبدیل به یک شهر نظامی کرده است.

صاحب یک فروشگاه پوشاک در بیروت دراین‌باره گفت: حتی یک گردشگر در شهر نیست‌، قدرت خرید مردم نیز کاهش یافته است و ما نیز مجبوریم یکی پس از دیگری تعطیل کنیم.

حتی برخی مغازه‌ها کالاهای خود را به نصف قیمت می‌فروشند و پروازهای خارجی در فرودگاه «رفیق حریری» شهر بیروت بیش از ۳۴درصد کاهش یافته است.

شرایط کنونی بسیاری از بازرگانان و اتحادیه کارگری لبنان را نگران کرده است و به همین دلیل آنها خواستار توقف درگیری‌ها هستند.