کاتولیک متعصب در محضر پاپ

دنیای اقتصاد- کاتولیک متعصب تگزاسی وارد واتیکان شد تا برای نخستین بار به عنوان رییس‌جمهور ایالات متحده با پاپ بندیکت شانزدهم، رهبر کاتولیک‌های جهان دیدار کند. گروه بین‌الملل- کاتولیک متعصب تگزارس وارد واتیکان شد تا برای نخستین بار به عنوان رییس‌جمهور ایالات متحده با پاپ بندیکت شانزدهم، رهبر کاتولیک‌های جهان دیدار کند.

ورود جورج بوش به واتیکان در حالی انجام شد که بسیاری از تحلیلگران اعتقاد داشتند این دیدار باید بسیار زودتر از دیروز انجام می‌گرفت.

جورج بوش به خاطر مخالفت‌هایش با قوانین مربوط به سقط جنین و همچنین عدم صدور مجوز برای رسمیت بخشیدن به ازدواج همجنس‌گرایان در ایالات متحده، شخصیتی محبوب در واتیکان به حساب می‌آید و به همین دلیل با استقبال ویژه پاپ بندیکت شانزدهم مواجه شد.

جورج بوش در زمان صدارت پاپ ژان پل دوم نیز به همین دلیل محبوب بود و پاپ ژان پل دوم در یک سخنرانی علیه ازدواج همجنس‌گرایان جورج بوش را حامی خط مشی کلیسا نامیده بود.

اما این محبوبیت باعث نشد تا پاپ بندیکت شانزدهم از بیان انتقادهای خود علیه سیاست‌های بوش و ایالات متحده منصرف شود. جورج بوش از سوی پاپ به دلیل طولانی شدن جنگ عراق مورد سرزنش قرار گرفت.

پاپ با اشاره به عواقب جنگ عراق برای مردم این کشور گفت: اخبار مثبت و خوبی از عراق به گوش نمی‌رسد.

جنگ و خونریزی همه‌جا را فرا گرفته است و غیرنظامیان در معرض خطرات جانی شدید و گسترده قراردارند.

جان بولتون سفیر سابق ایالات متحده در سازمان ملل که جورج بوش را در دیدارش از واتیکان همراهی می‌‌کرد به بی‌بی‌سی گفت: پرزیدنت جورج بوش توضیحات گسترده‌ای را برای پاپ ارایه کرد و پاپ در جریان جزئیات چگونگی حضور آمریکا در عراق قرار گرفت. پاپ همچنین در دیدار با بوش بر لزوم مبارزه با فقر در جهان تاکید کرد و گفت: اکنون گسترش فقر به آفت جهانی تبدیل شده است باید عزم جدی از سوی کشورهای ثروتمند برای مبارزه با فقر شکل بگیرد.

جورج بوش همچنین قرار است در جامعه کاتولیک‌های رم نیز حضور یافته و برای حاضران سخنرانی کند. پیش‌بینی می‌شود او در این دیدار از مواضع دولت آمریکا در قبال گروه‌های حامی سقط جنین و دیگر گروه‌هایی از این دست حمایت کند. همچنین جورج بوش پس از واتیکان به ایتالیا خواهد رفت و با رومانو پرودی نخست‌وزیر این کشور دیدار و گفت‌و‌گو خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود بحث سپر موشکی آمریکا در لهستان و چک و همچنین بحث زندان‌های مخفی آژانس اطلاعاتی آمریکا، سیا، در اتحادیه اروپا از اهم موضوعات مورد گفت‌و‌گو بین بوش و پرودی باشد.