ایسنا- مقامات آگاه اعلام کردند که وزیر کشاورزی ژاپن دیروز و پس از این که خود را در اتاقش حلق آویز کرد جان باخت. قرار بود دیروز درباره یک رسوایی سیاسی در پارلمان توضیحاتی ارائه کند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، خودکشی توشیکاتسو ماتسواوکا، وزیر کشاورزی ژاپن، در حالی انجام گرفته است که کمتر از دو ماه دیگر تا برگزاری انتخابات مجلس اعیان ژاپن زمان باقی مانده است. گفته می‌شود این انتخابات آزمایش مهمی برای دولت شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن خواهد بود. یاسوهیسا شیوزاکی، دبیر کابینه ژاپن، گفت: ماتسواوکا ۶۲ساله در محل اقامتش در مرکز توکیو ژاپن بیهوش پیدا شده و پس از آن به بیمارستان انتقال یافت و پس از ساعتی جان داد.

رسانه‌های ژاپنی نیز گزارش دادند که ماتسواوکا در حالی در آپارتمانش پیدا شد که خود را حلق آویز کرده بود و یادداشتی نیز در کنار وی بود. شیوزاکی تصریح کرد که پلیس در حال تحقیق درباره علت این مرگ است. قرار بود وی برای توضیح درباره رسوایی‌ سیاسی‌اش دیروز بعدازظهر در پارلمان ژاپن حضور یابد.

وی به بودجه‌های اعلام نشده که از طریق تلاش برای تامین بودجه حزبی به دست آمده اعتراف کرده بود و اظهار داشته، از این موضوع که این اقدامات گزارش نشده بی‌اطلاع بوده است. هفته گذشته رسانه‌های ژاپن اعلام کردند که وزیر کشاورزی ژاپن هدایای سیاسی از یک طرف تجاری که در یک رسوایی مالی حضور داشته‌اند، دریافت کرده است.