ایسنا- جانشین بلر بار دیگر اعتراف کرد انگلیس اشتباهاتی را در برخورد با اوضاع عراق مرتکب شده است. به نوشته روزنامه البیان، چاپ امارات متحده عربی، گوردون براون، وزیر دارایی انگلیس و جانشین تونی بلر، در پست نخست وزیری انگلیس طی سخنانی در نشست حزب کارگر در شهر بریستول انگلیس معترف شد که دولت انگلیس در عراق با اشتباهات و شکست‌هایی روبه‌رو بوده است.

وی افزود: توسعه اقتصادی و افزایش امنیت از امورحیاتی لازم جهت تحقق صلح هستند و بحران اقتصادی و خدماتی در عراق، شکست انگلیس و تمامی کسانی است که در این کشور حضور دارند.

وی ادامه داد: رشد و شکوفایی اقتصادی و توسعه نظام سیاسی در عراق در اولویت امور قرار دارد و ما باید در آینده تمامی تلاش خود را در این خصوص متمرکز ساخته و برای افزایش امنیت در عراق تلاش کنیم تا امکان رشد و شکوفایی اقتصادی و خدمات‌رسانی به مردم عراق افزایش یابد.

براون همچنین تاکید کرد که وی نیز در تصمیم‌گیری گروهی دولت برای مشارکت درجنگ علیه عراق مسوول بود و این تصمیم‌گیری شکاف شدید در افکار عمومی انگلیس را به دنبال داشته است.

روزنامه الاهرام، چاپ مصر، نیز گزارش داد که جان میجر، نخست وزیر سابق انگلیس به شدت از پافشاری بلر برای باقی ماندن در قدرت تا پایان ماه ژوئن انتقاد کرد.