فیدل کاسترو: حالم خوب است

ایسنا - فیدل کاسترو با ارسال بیانیه‌ای با امضای خود ضمن اعلام این خبر که در حال بهبود بعد از چندین عمل جراحی است، سعی کرد مردم کوبا را مطمئن سازد که حال عمومی وی خوب است. این رهبر ۸۰ ساله کوبا گفته است که پس از ماه‌ها تغذیه وریدی در حال حاضر غذاهای جامد می‌خورد و وزنش ثابت شده است. در این بیانیه که ارزیابی بسیار دقیق از وضعیت سلامت کاسترو، رهبر کوبا پس از گذشت ۱۰ماه از عمل جراحی وی شمرده می‌شود، آمده است: من تنها یک عمل جراحی را نگذراندم. ابتدا این جراحی‌ها موفقیت‌آمیز نبود و به همین دلیل بهبود من مدتی طول کشید.

در این بیانیه که توسط پست الکترونیکی برای خبرنگاران دولتی ارسال شده هیچ اظهارنظری در خصوص اینکه کاسترو چه زمانی در انظار عمومی ظاهر شده و یا مجددا وظایف ریاست‌جمهوری را در دست خواهد گرفت، نشده است.

کاسترو تاکید کرده است: من به همه اعلام می‌دارم که در حال بهبود هستم و وزنم در حدود ۸۰‌کیلوگرم ثابت مانده است. بزرگ‌ترین خطر در مقابل من در حال حاضر کهولت سن و عدم توجه من به وضعیت سلامتم طی سال‌های گذشته است.

در ادامه این بیانیه آمده است: خطری بیشتر از کهولت سن در حال حاضر مرا تهدید نمی‌کند.

وی تصریح کرده است: من در حال حاضر فرصت لازم برای گرفتن فیلم و عکس ندارم، چرا که این کار مستلزم کوتاه کردن مو، ریش و آرایش است. به علاوه این امر درخواست‌ها برای گفت‌وگو با من را دو چندان خواهد کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: در حال حاضر آنچه را که لازم است انجام می‌دهم، درباره مسائل مهم می‌نویسم و تحلیل‌هایی در این رابطه ارائه می‌دهم. در هرحال اطمینان می‌دهم که بهبود نهایی من در کوتاه‌ترین مدت انجام شده و واقعا مساله ناگوار و نگران‌کننده‌ای وجود ندارد.