ایسنا- پل ولفوویتز از هیات‌مدیره بانک جهانی درخواست کرد تا به او اجازه دهند سمت خود را به عنوان رییس بانک جهانی حفظ کند.

ولفوویتز روز سه‌شنبه رودروی هیات‌مدیره بانک جهانی قرار گرفت و با درخواست حفظ سمتش قول داد تا شیوه مدیریتی خود را برای بازگرداندن اعتبار به بانک جهانی تغییر دهد. بنا بر اعلام منابع نزدیک در جلسه هیات‌مدیره بانک جهانی، ولفوویتز ۶۳ ساله با پذیرش اشتباه خود گفته است که منافع شخصی را بر قوانین بانک ارجحیت داده و ماموریت این بانک را به خطر انداخته است.

وی اظهار کرد: من گفته‌ام که در این اتهام بی‌تقصیر نبوده‌ام. من از تک تک شما استدعا دارم تا در تصمیم‌گیری خود منصف باشید، زیرا این تصمیم نه تنها زندگی مرا تحت تاثیر قرار خواهد داد بلکه نگاه جهانیان به بانک جهانی را نیز تغییر خواهد داد.

وی در بخش دیگری از دفاعیه خود گفت: اگر شما در خصوص رهبری و شیوه مدیریت من و سیاست‌هایی که از آنها حمایت می‌کنیم خواستار تغییر هستید من حاضرم.

مذاکرات هیات‌مدیره بانک جهانی در خصوص اتهام اخلاقی ولفوویتز دیروز نیز ادامه یافت. این در حالی است که آمریکا بر حمایت خود از وی تاکید دوباره کرده است.

جنجال بر سر پرداخت مقادیر زیادی پول به شاها رضا، یکی از کارمندان زن بانک جهانی، سبب شد که درخواست استعفای وی از سمت ریاست بانک جهانی مطرح گردد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه،‌ رییس بانک جهانی پیش از این گفته بود که به رغم این درخواست‌ها، قصد ندارد از سمت خود کناره گیری

کند.

ولفوویتز که از نومحافظه کاران با سابقه آمریکایی و از نزدیکان جورج بوش، رئیس جمهور آمریکا، است، از سال ۲۰۰۵ با شعار مبارزه با فساد اداری و مالی عهده دار ریاست بانک جهانی شد.