ایسنا- رهبرحزب لیکود رژیم صهیونیستی پریروز با انتقاد از نخست‌وزیر این رژیم به دلیل عملکردش در دومین جنگ اسراییل علیه حزب‌‌ا... لبنان گفت: ایهودالمرت شکست خورده و باید استعفا دهد. بنیامین نتانیاهو، رهبر حزب لیکود در آغاز جلسه ویژه کمیته پارلمان اسراییل (کنست) در خصوص گزارش جنگ ۳۴ روزه اسراییل علیه حزب‌‌ا... لبنان گفت: رهبریت اسراییل در خلال این جنگ در برابر مردم شکست خورده است.

بنیامین نتانیاهو گفت: کسانی که در جنگ شکست خورد‌ه‌اند نمی‌توانند ناکامی‌های آن را اصلاح کنند.

رهبر مخالفان در پارلمان رژیم صهیونیستی عنوان داشت: این جنگ ثابت کرد راهکار یکجانبه عملی نیست. جنگ علیه حزب‌‌ا... لبنان اولین درگیری بود که اسراییل در آن پیروزی قاطعی به دست نیاورد و کمیته وینوگراد نشان داد موجودیت اسراییل به قدرتش بستگی دارد.

حزب لیکود با درخواست استعفای المرت برگزاری انتخابات جدید را خواستار شد.

سیلوان شالوم، وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی از حزب لیکود و قانونگذار اسراییلی هشدار داد در صورتی که این دولت در مسند قدرت باقی بماند ما با وخامت اوضاع بیشتری روبه‌رو می‌شویم.

وی نسبت به توانمندی دولت کنونی برای انجام اصلاحات خواسته شده از سوی کمیته بررسی علل شکست رژیم صهیونیستی در جنگ علیه حزب ‌ا... لبنان موسوم به وینوگراد و همچنین مسائل مهمی نظیر تهدید ایران و تنش در طرف سوریه یا تروریسم ابراز تردید کرد.

شالوم همچنین از تزیپی لیونی، وزیر خارجه این رژیم به دلیل ابراز تمایل برای باقی ماندن در پستش انتقاد کرد و گفت: چطور شما می‌توانید نماینده کشورتان در جهان باشید درحالی که خودتان نخست‌وزیرتان را قبول ندارید.

در همین حال دنی یاتوم، یکی از اعضای پارلمانی حزب کارگر رژیم صهیونیستی نیز با انتقاد از دولت و وزیران حزب کارگر گفت: کسانی که ایمان عمومی مردم را از بین بردند نمی‌توانند بیش از این در قدرت بمانند.

همکاران من و وزیران حزب کارگر نیز همین وضعیت را دارند. شما با بودن در موضعتان در دولت مسوولیت فوق‌العاده‌ای را متحمل هستید.

یاتوم اظهار داشت: دولت شکست خورده و باید اکنون به مردم اجازه دهد تا انتخابشان را اصلاح کنند.

مخالفان همچنین انتقاد کردند که چرا امیر پرتز، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در این مناظر‌ه ویژه شرکت نکرده است.

در همین حال دفتر اولمرت در آستانه این مناظره گفت: اولمرت قصد سخنرانی ندارد، اما در این مناظره شرکت می‌کند.

رییس حزب مرتز نیز اولمرت را به بزدلی متهم کرد. آوی دیچر، وزیر امنیت عمومی اسراییل نیز دیروز با المرت درباره عدم اخراج تزیپی لیونی که استعفای المرت را خواستار شده، گفت‌وگو کرد.

دیچر گفت: لیونی عقیده‌اش را با شجاعت عنوان کرد و از اینکه اولمرت برکناری لیونی را دنبال نکرده خرسندم.

این اظهارات در حالی بیان شد که لیونی در گفت‌وگویی علنی برکناری اولمرت را خواستار شده بود.