رابرت مرداک پیشنهاد خرید یک کمپانی خبری را داد و این موضوع باعث رونق سهام در وال استریت و به ویژه شاخص سهام داوجونز در روز سه‌شنبه شد. به گزارش رویتر از نیویورک، بازار در صبح روز سه‌شنبه به دلیل اخبار متناقض اقتصادی بلاتکلیف بود. از یک سو گزارش تولیدات صنعتی در ماه آوریل افزایش نشان می‌داد و از سویی دیگر اخبار بازار مسکن و خودرو حکایت از ضعف فروش این دو بخش داشت و این موضوع باعث کندی بازار و احتیاط سرمایه‌گذاران شده بود، علاوه‌بر این به اعتقاد تحلیل‌گران، بازار سهام در ماه مه به زمان احتیاج داشت تا بتواند رونق ماه آوریل را ارزیابی کند.

اما خبر پیشنهاد رابرت مرداک برای خرید کمپانی خبری که در وال استریت ژورنال منتشر شده بود، موجب افزایش ارزش سهام کمپانی‌های خبری و در نتیجه رونق سهام داوجونز در سی و هشتمین جلسه شد.

به این ترتیب شاخص سهام داو جونز در روز سه‌شنبه ۵۶/۰درصد به دست آورد. این در حالی است که داوجونز به دلیل اخبار اقتصادی که در ساعات اولیه روز سه‌شنبه منتشر شده بود، اندکی کاهش یافته بود. شاخص سهام استاندارد اندپورز ۲۷/۰درصد افزایش یافت و شاخص سهام تکنولوژی نزدک ۲۶/۰درصد ترقی پیدا کرد. پس از رونق روز سه‌شنبه، سرمایه‌گذاران و فعالان وال استریت منتظر اخبار مهم اقتصادی روز جمعه هستند. روز جمعه قرار است وزارت بازرگانی ایالات متحده میزان مشاغل ایجاد‌شده در ماه آوریل را منتشر کند.

در توکیو، شاخص سهام نیکی یک روز پس از تعطیلی، تنزل پیدا کرد. تنزل وال استریت در روز دوشنبه بر حالت و روند توکیو همواره تاثیر می‌گذارد. شاخص سهام توکیو در روز چهارشنبه ۷۲/۰درصد تنزل یافت. در بازارهای اروپایی شاخص سهام FTSE لندن ۴۶/۰درصد از دست داد اما داکس آلمان ۴۲/۰درصد و CAC-۴۰ فرانسه ۴۹/۰درصد به دست آوردند.

در بازار معاملات ارزی ارزش دلار در مقابل ارزهای رقیب به ویژه یورو افزایش پیدا کرد.تحلیلگران علت افزایش ارزش دلار را گزارش فعالیت‌های صنعتی ایالات متحده در ماه آوریل می‌دانند که به تقویت ارزش دلار کمک کرده است.افزایش ارزش دلار در مقابل ین و یورو سرمایه‌گذاران اروپایی و ژاپنی را خوشحال کرد.روز چهارشنبه هر یورو به ازای ۳۵۷۱/۱ دلار معامله شد این در حالی است که در آخرین ساعات روز دوشنبه در نیویورک هر یورو به ازای ۳۶۰۴/۱ دلار معامله شده بود.نرخ برابری ین در برابر دلار به ازای هر دلار ۹۵/۱۱۹ ین بود. در ساعات اولیه صبح در لندن هر دلار به ازای ۱۵/۱۲۰ ین معامله شده بود که از فوریه تاکنون بی‌سابقه است.همچنین لیره ترکیه که طی روزهای گذشته کاهش چشمگیری پیدا کرده بود پس از آن که قرار شد اختلاف به دادگاه احاله شود حدود ۹/۰درصد در مقابل دلار تقویت شد و انتظار می‌رود بازار سهام و اوراق قرضه این کشور هم احیا شود.قیمت نفت روز چهارشنبه در بازارهای آسیایی افزایش یافت. کاهش ذخایر داخلی گازوئیل در آمریکا از دلایل افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی بود.هر بشکه نفت خام تحویلی برای ماه ژوئن با ۲۶ سنت افزایش به ۶۶/۶۴ دلار برای هر بشکه رسید.