خبرگزاری مهر- براساس تازه‌ترین نظرسنجی‌ها، ۵۴درصد انگلیسی‌ها معتقدند که حزب حاکم انگلیس(حزب‌کارگر) باید تغییر کند و یک سوم از رای دهندگان انگلیسی به حمایت خود از حزب‌های کارگر و محافظه کار پایان داده و به حزب‌های دیگر روی آورده‌اند. جدیدترین نظر سنجی روزنامه گاردین درباره حمایت مردم انگلیس از احزاب سیاسی این کشور در آستانه یک هفته مانده به انتخابات عمومی این کشور نشان می‌دهد احزاب کارگر و محافظه کار حمایت مردمی خود را از دست داده‌اند.

انتخابات هفته آینده به منظور تعیین حزب حاکم انجام می‌شود و نظر سنجی گاردین نشان می‌دهد ۵۴درصد از مردم انگلیس معتقدند حزب حاکم این کشور باید تغییر کند و فقط ۲۱درصد انگلیسی‌ها معتقدند حزب حاکم فعلی باید به کار خود ادامه دهد.

بر همین اساس، میزان حمایت مردم انگلیس از حزب کارگر با یک درصد کاهش نسبت به نظر سنجی قبلی به ۳۰درصد و حمایت از حزب محافظه کار با ۴درصد کاهش در مقایسه با نظرسنجی گذشته به ۳۷درصد رسیده است.

این گزارش در ادامه می‌افزاید، میزان حمایت فعلی مردم انگلیس از حزب لیبرال دموکرات با ۳درصد افزایش به ۲۱درصد رسیده و در حال حاضر ۱۲درصد از مردم انگلیس از احزاب کوچک‌تر دیگری مانند حزب سبز و یا حزب یوکیپ حمایت می‌کنند.

در همین رابطه در یک نظرسنجی تلفنی که چندی پیش روزنامه تایمز لندن انجام داد، مشخص شد که میزان محبوبیت حزب کارگر فقط ۲۹درصد است که این رقم کم‌ترین میزان محبوبیت حزب کارگر در ۲۰سال گذشته و همچنین کمترین میزان محبوبیت این حزب در طی دوران نخست وزیر تونی بلر یعنی ۱۳سال گذشته است.

به نوشته یک روزنامه انگلیسی، گروهی از نمایندگان حزب کارگر ممکن است درخواست استعفای هر چه سریع‌تر نخست‌وزیر را مطرح کنند.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، این درخواست در صورتی مطرح می شود که دولت انگلیس همچنان از رسوایی «دادن پول در برابر دریافت القاب تشریفاتی» آسیب ببیند.

پلیس انگلیس درحال تحقیق درباره این مساله است که گفته می شود افتخاراتی ازجمله ورود به مجلس اعیان و مقامات عالی به افرادی داده شده که به حزب کارگر پول داده‌اند.

پلیس انگلیس اخیرا و برای دومین بار از بلر درباره پرونده «پول در برابررسیدن به القاب تشریفاتی» سوالاتی را پرسید.

برپایه این گزارش، برخی وزرای ارشد انگلیس ازگروهی ازنمایندگان پارلمان این کشور می‌خواهند تا از «تونی بلر» استعفای وی را درخواست کنند.

به نوشته این روزنامه، هیچ طرحی برای نوشتن نامه و درخواست از بلر، که پیش از این چنین تلاشی در ماه سپتامبر انجام شده و با شکست مواجه شد، وجود ندارد، اما ایده درخواست این گروه در اواخر هفته جاری از سوی نمایندگان حزب کارگر مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

نخست‌وزیر انگلیس در گفت‌وگو با رادیو بی‌بی‌سی ضمن رد مساله استعفای خود از مردم انگلیس خواست تا وی را کمی بیشتر تحمل کنند. اما برخی نمایندگان حزب کارگر به شدت از اظهارات بلر انتقاد کردند.