خبرگزاری مهر- مخالفت نخست‌وزیر انگلیس با اصلاح قانون اساسی واحد اروپا موج جدیدی از انتقادها را علیه وی به راه انداخته است.

به گزارش روزنامه تلگراف، «تونی بلر» با انتقاد از اصلاح قانون اساسی واحد اروپا بار دیگر سبب شد تا گروه‌های سیاسی فعال در داخل انگلیس انتقادهای خود را علیه وی شدت بخشند. در حالی که بلر ماه‌های آخر حضور خود در پست نخست‌وزیری انگلیس را سپری می‌کند، انتقاد وی که به اعتقاد تحلیل‌گران با اندیشه تضعیف قانون اساسی اتحادیه اروپا انجام شد، می‌تواند مشکلات بلر در داخل انگلیس را نسبت به گذشته افزایش دهد.

بر اساس این گزارش، بلر در جمع خبرنگاران اعلام کرده بود: نباید به بهانه دستیابی به قانون جدید از قبیل انتخاب پرچم جدید و سرود مشترک برای اتحادیه اروپا، وضعیت با ثبات اروپا را به هم زد.

بلر درحالی این سخنان را ایراد کرد که حضور وی در نشست آتی اتحادیه اروپا که در تاریخ ۲۱ ژوئن برگزار می‌شود، آخرین حضورش در نشست‌های اتحادیه اروپا محسوب شده و باید پس از شرکت در این نشست جای خود را به نخست‌وزیر جدید انگلیس بدهد.

در همین زمینه آلمان که هم اکنون ریاست دوره‌های انتحادیه اروپا را بر عهده دارد، اعلام کرده که به مذاکرات خود با کشورهای عضو اتحادیه اروپا در خصوص شیوه تصمیم‌گیری درباره قانون اساسی واحد اروپا ادامه می‌دهد.

بر همین اساس آلمان اقدام به ارسال پرسشنامه‌هایی به پایتخت کشورهای اروپایی کرده و نظر آنها را درباره اصلاحات قانون اساسی جویا شده که از میان کشورهای عضو، فقط ۱۸ کشور با انجام اصلاحات موافقت کرده و سایر کشورها از جمله انگلیس، هلند و جمهوری چک با انجام اصلاحات مخالفت کرده‌اند.