افزایش هزینه مصرف‌کنندگان در ایالات متحده موجب امیدواری سرمایه‌گذاران و رونق شاخص‌های سهام در وال استریت در روز دوشنبه شد. به گزارش رویتر از نیویورک، هزینه مصرف‌کنندگان در ماه مارس ۷/۰درصد افزایش پیدا کرد، این در حالی است که اقتصاددانان پیش‌بینی صرفا ۵/۰درصد افزایش را می‌کردند. بازار همچنین اخبار خوب دیگری درباره افزایش میزان فعالیت‌های اقتصادی در ماه مارس دریافت کرد. به گزارش وزارت بازرگانی میزان فعالیت‌های اقتصادی ۳/۰درصد در ماه مارس افزایش داشته است که در پنج ماه اخیر بالاترین رقم است. بانک مرکزی نیویورک هم اعلام کرد، فعالیت‌های صنعتی در ماه آوریل افزایش داشته است. مجموعه اخبار خوب، سرمایه‌گذاران را امیدوار و خوش‌بین به وضعیت اقتصاد کرد و همچنین باعث شد تا آنها با امیدواری و خوش‌بینی منتظر اخبار و گزارش‌های درآمد کمپانی‌ها باشند، درآمد کمپانی‌ها می‌تواند نمایانگر وضعیت کلی اقتصاد در ایالات متحده باشد.

به این ترتیب شاخص سهام مرغوب داو جونز در روزی استثنایی و پررونق ۸۶/۰ (۱۰۰ واحد) اضافه کرد. داوجونز دوازدهمین روز پیاپی رونق را در روز دوشنبه پشت سر گذاشت.

شاخص سهام استاندارد اندپورز ۰۸/۱درصد به دست آورد که در شش سال اخیر بی‌سابقه بوده است.شاخص سهام تکنولوژی نزدک ۰۶/۱درصد افزایش یافت.رونق وال استریت به توکیو هم سرایت کرد. بازار سهام توکیو که روز دوشنبه به دلیل تنزل ارزش ین در مقابل دلار، با افزایش شاخص سهام آغاز کرده بود، روز سه‌شنبه، دلیل مضاعفی برای رونق پیدا کرد و آن افزایش در شاخص هزینه مصرف‌کنندگان آمریکایی بود که بزرگ‌ترین بازار مصرف کالاهای ژاپنی است. در صبح روز سه‌شنبه شاخص سهام نیکی ۶۰/۰درصد به دست آورد. شاخص توپیکس هم ۳۹/۰درصد افزایش پیدا کرد. صادرکنندگان ژاپنی از پایین بودن ارزش ین در بازار رقابت بین‌المللی سود بردند، زیرا باعث می‌شود که کالاهای ژاپنی ارزان‌تر از کالاهای رقیب عرضه شود. در اروپا شاخص سهام FTSE لندن در روزی رویایی ۸۳/۰درصد به دست آورد. داکس آلمان و CAC-۴۰ فرانسه به ترتیب ۷۵/۱ و ۲۵/۱درصد افزایش یافتند.

در بازار معاملات ارزی، ارزش یورو در مقابل دلار افزایش پیدا کرد. همچنین پس از افزایش بی‌سابقه ارزش یورو در مقابل ین، سران کشورهای منطقه یورو اعلام کردند، این موضوع بر اقتصادهای آنها تاثیر نخواهد گذاشت. روز سه‌شنبه هر یورو به ازای ۳۵۳۷/۱دلار معامله شد. همچنین نرخ برابری ین در مقابل یورو به ازای هر یورو ۲۵/۱۶۱ ین بود که از آخرین ساعات روز دوشنبه که هر یورو به ازای ۰۷/۱۶۲ ین معامله شده بود، ارزش ین اندکی افزایش نشان می‌داد و اما ارزش پوند در مقابل دلار در روز دوشنبه به بالاترین حد خود در ۱۴سال اخیر رسید. پوند که در ماه‌های اولیه سال ۲۰۰۷، افزایش چشمگیری در برابر دلار پیدا کرده بود، یک بار به رکورد جدیدی در مقابل دلار دست پیدا کرد.

هر پوند روز دوشنبه به ازای ۹۹۳۸/۱دلار معامله شد و باعث تحلیل‌گران پیش‌بینی کنند که در چند روز آینده، ارزش هر پوند به دو دلار خواهد رسید. این خبر خوبی برای توریست‌های انگلیسی است که قصد مسافرت به آمریکا و خرید دارند.