هفته‌نامه اقتصادی اکونومیست در هر شماره وضعیت اقتصادی جهان را در بخش‌های مختلف اقتصادی بررسی می‌کند. بر اساس آخرین گزارش هفتگی اکونومیست، تولیدات صنعتی در ژاپن در ماه مارس نسبت به سه ماه گذشته کاهش پیدا کرده است و بر اساس گزارش موسسه تحقیقاتی بانک تنکن، تورم برای اولین بار در ده ماه گذشته کاهش پیدا کرد.

به استثنای قیمت غذای تازه، قیمت‌ها حدود ۱/۰درصد کاهش یافته است. تولید صنعتی در ماه فوریه ۲/۰درصد تنزل پیدا کرد همچنین نرخ بیکاری در این کشور در رقم ۴درصد ثابت باقی ماند.

در منطقه یورو، نرخ بیکاری در ماه فوریه به ۳/۷درصد تنزل پیدا کرد. این در حالی است که نرخ بیکاری در این منطقه در ماه ژانویه ۴/۷درصد بوده است. هزینه مصرف‌کنندگان در سال تا ماه مارس ۹/۱درصد افزایش داشته است.

اما در آمریکا که صادرکنندگان اروپایی و آسیایی با چشمانی نگران اخبار اقتصادی این کشور را دنبال می‌کنند، تولیدات صنعتی بسیار آهسته رشد کرده است. شاخص تولیدات صنعتی در ماه مارس به ۹/۵۰واحد رسیده است که در قیاس با ماه فوریه کاهش نشان می‌دهد اما نسبت به کل سال افزایش آهسته‌ای را نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش تحقیقاتی های گروپ، کارگران ؟؟؟ سپید در کشورهای در حال توسعه، در سال جاری از افزایش حقوق بهره‌مند خواهند شد. به موازات رشد اقتصادی در کشورهایی مانند چین و هند، انتظار می‌رود دستمزدهای کارگران هم در برخی کشورها افزایش پیدا کند. بر اساس جدولی که این موسسه منتشر کرده است چنین بالاترین سطح افزایش دستمزد را خواهد داشت، هند، اندونزی، روسیه، استرالیا و هنک‌کنگ به ترتیب دو رده‌های بعدی قرار دارند، برای کارگران یخه سپید در کشورهای اروپایی و صنعتی مانند ایالات‌متحده هم نوید افزایش دستمزد وجود دارد، اگرچه سطح افزایش آن در مقایسه با چنین بسیار اندک است.

و اما در میان بهترین شهرهای جهان، زوریخ بهترین، مطلوب‌ترین و امن‌ترین شهر جهان براساس گزارش موسسه مشاوره‌ای مرسر است. این گزارش که براساس ۳۹ معیار از جمله سیستم حمل و نقل و نیز میزان جرم و جنایت تنظیم شده است، زوریخ را بهترین شهر و بغداد را بدترین شهر جهان برای زندگی و کار می‌داند.

سنگاپور، توکیو، لندن در رده پایین‌تر از زوریخ قرار دارند و نیویورک پس از لندن قرار دارد. به گزارش اکونومیست لندن، جذاب‌ترین پایتخت اروپایی برای جویندگان کار به ویژه شهروندان اتحادیه اروپا است. هنگ‌کنگ پس از نیویورک در رده ششم بهترین شهرهای جهان برای کار و زندگی قرار دارد.