دیدار رییس‌جمهور و نخست‌وزیر اوکراین

ایسنا- رییس‌جمهور و نخست‌وزیر اوکراین در تلاش برای حل بن بست سیاسی حال حاضر در این کشور، نشستی را برگزار کردند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، هیچ کدام از طرفین بعد از این نشست یک ساعته بیانیه‌ای صادر نکردند.

این در حالی است که دستور ویکتور یوشچنکو، رییس جمهور اوکراین در منحل کردن پارلمان این کشور همچنان به فلج کردن زندگی روزمره مقامات سیاسی این کشور ادامه می‌دهد.

دفتر رییس جمهور اوکراین پیش ازاین دیدار در بیانیه‌ای اعلام کرد: موضوع اصلی این نشست بررسی چگونگی رهایی از این بن بست سیاسی خواهد بود.

این در حالی است که هزاران تن از معترضان به تصمیم رییس جمهور اوکراین بار دیگر در کی‌یف تظاهرات کردند و همزمان با این تظاهرات مجلس سفلی دستور یوشچنکو در منحل کردن پارلمان اوکراین را محکوم کرد.

ویکتور یوشچنکو و ویکتور یانوکوویچ، نخست وزیر اوکراین پنج‌شنبه گذشته نیز با یکدیگر دیدار کرده بودند اما در حل اختلافاتشان ناکام ماندند.

یانوکوویچ بار دیگر از رییس جمهور اوکراین درخواست کرد که دستور انحلال پارلمان این کشور را لغو کند و رییس جمهور اوکراین از لغو کردن دستورش امتناع کرده است. در همین حال کرملین اواخر روز جمعه اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه درباره بحران سیاسی حال حاضر در اوکراین با یوشچنکو تلفنی گفت‌وگو کرده است.

در بیانیه کرملین آمده است: پوتین نسبت به پیامدهای منفی ناشی از این بحران سیاسی به شدت نگران است و نسبت به تاثیر منفی این بحران بر اقتصاد اوکراین هشدار داده است.

پوتین ابراز امیدواری کرده است که گروه‌های مختلف در اوکراین برای حل بحران سیاسی در این کشور از خود مسوولیت‌پذیری بالایی نشان دهند و با گفت‌وگوهای سازنده در حل این بحران تلاش کنند.