گروه بین‌الملل - نرخ بیکاری ایالات‌‌متحده در ماه گذشته میلادی کاهش یافت. جدای از کاهش یافتن نرخ بیکاری آمریکا که به خودی خود می‌تواند یک خبر خوشایند برای اقتصاد این کشور و حتی اقتصاد جهان باشد، کاهش ماه گذشته نرخ بیکاری یک اهمیت ویژه داشت و آن رسیدن نرخ بیکاری ایالات‌متحده به پایین‌ترین سطح در شش سال گذشته است.

بنابر گزارش‌های منتشر شده از سوی دپارتمان کار ایالات‌متحده نرخ بیکاری این کشور در ماه مارس میلادی به ۴/۴درصد رسید که این پایین‌ترین رقم نرخ بیکاری در شش سال گذشته است.

اقتصاد ایالات‌متحده در ماه مارس توانست ۱۸۰هزار شغال جدید ایجاد کند که این میزان ۳۲هزار شغل بیشتر از مجموع مشاغل ایجاد شده در دو ماه پیش از آن است. کاهش ایجاد شغل طی ماه‌های ژانویه و فوریه امسال نگرانی‌های زیادی را در مورد آینده بیکاری در ایالات متحده به وجود آورده بود که اکنون با این افزایش شغل این نگرانی‌ تا حد بسیار زیادی برطرف شده است.

تحلیل‌گران اصلی‌ترین عوامل افزایش نرخ بیکاری در ایالات‌متحده را افزایش دستمزدها در سال ۲۰۰۶ و همچنین کاهش فعالیت‌های تولیدی صنعتی در ایالات‌متحده عنوان می‌کنند. پارسال به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی بسیاری از صاحبان صنایع به خصوص صنایع ساختمانی و خودروسازی‌ها مجبور به بازخرید کارگران خود شدند.