افزایش هزینه مصرف‌کنندگان در ایالات متحده موجب ترقی سه شاخص مهم وال‌استریت در روز سه‌شنبه شد. به گزارش رویتر از نیویورک، گزارش موسسه تحقیقاتی ردبوک در مورد هزینه مصرف‌کنندگان حاکی از آن است مردم در ماه مارس بیش از فوریه خرج کرده‌اند. به اعتقاد کارشناسان این مصرف‌کنندگان هستند که پشتوانه اقتصاد هستند به همین دلیل همواره افزایش در میزان هزینه مصرف‌کنندگان فعالان بازار را امیدوار می‌کند، بنابراین ترقی در شاخص‌های سهام در روز سه‌شنبه هم متاثر از این امیدواری است. البته رونق بازار سهام وال‌استریت، علاوه بر افزایش در هزینه مصرف‌کنندگان دلیل دیگری هم داشت و آن کاهش قیمت نفت‌خام بود. قیمت نفت‌خام که پس از دستگیری ۱۵ قایقران انگلیسی توسط ایران افزایش پیدا کرده بود با شروع مذاکرات دو کشور بر سر نحوه و چگونگی حل این بحران رو به کاهش نهاد. به این ترتیب شاخص سهام داوجونز در روز سه‌شنبه ۰۳/۱درصد ترقی پیدا کرد که از ۲۶ فوریه تاکنون بی سابقه است. به نظر می‌رسد با توجه به رونق هفته‌های اخیر در وال‌استریت و شاخص داوجونز، شاخص سهام مرغوب سال خوبی را در پیش خواهد داشت. استاندارد اندپورز ۹۳/۰درصد به دست آورد و شاخص سهام نزدک ۱۶/۱ ترقی یافت.

تحلیلگران معقدند که بازار به رغم رونق روز سه‌شنبه آسیب‌پذیر و متزلزل است این تزلزل و ناپایداری هم ناشی از بازار وام است. درآمد کم مردم و نیز افزایش کند میزان درآمد مردم، ؟ زیادی درباره توانایی مصرف‌کندگان در بازپرداخت وام‌ها را برانگیخته است، که به این معنا است که بازار مسکن می‌تواند تحت تاثیر قرار گیرد. به هر حال هنوز کارشناسان درباره سرعت رشد اقتصادی آمریکا تردید دارند.

بازارهای آسیایی و اروپایی تحت تاثیر رونق وال استریت روز چهارشنبه را با افزایش در ارزش سهام سپری کردند.

در توکیو شاخص سهام نیکی ۵/۱درصد ترقی کرد، شاخص سهام توپیکس ۴/۱درصد افزایش یافت. در واقع، رونق وال‌استریت نگرانی درباره بزرگ‌ترین اقتصاد جهان را متوقف کرد.

در اروپا، شاخص FTSE بریتانیا، ۸۰/۰درصد افزایش یافت، داکس آلمان ۵۶/۱ و CAC-۴۰ فرانسه ۱۸/۱درصد به دست آوردند.

در بازار معاملات ارزی ارزش یورو در مقابل دلار افزایش پیدا کرد. در روز سه‌شنبه در نیویورک هر یورو به ازای ۳۳۵۳/۱دلار معامله شد که نسبت به روز قبل که هر یورو به ازای ۳۳۳۱/۱دلار معامله شده بود ارزش دلار کاهش نشان می‌داد.

همچنین هر دلار به ازای ۸۱/۱۱۸ین معامله شد در حالی که روز گذشته هر دلار به ازای ۸۸/۱۱۸ین معامله شده بود.

قیمت نفت‌خام در بازارهای جهان با بیش از یک دلار کاهش روز سه‌شنبه به هر بشکه ۶۴/۶۴دلار در نیویورک رسید.

در بازارهای آسیایی در روز چهارشنبه قیمت هر بشکه نفت به ۶۲/۶۴دلار رسید.

امید به حل بحران میان بریتانیا و ایران، موجب کاهش نگرانی‌ها و در نتیجه کاهش قیمت نفت در بازارهای بین‌المللی شد.