خبرگزاری مهر- منابع بیمارستانی عراق دیروز آخرین آمار شهدای حمله روز سه‌شنبه تروریست‌های تکفیری به کاروان زائران حسینی در شهر حله را ۱۱۷ شهید و ۱۷۳ زخمی اعلام کردند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، تروریست‌های تکفیری در ادامه جنایات وحشیانه خود بر ضد مردم بیگناه عراق، زائران حسینی را که در حال عزیمت به سوی کربلای معلی برای شرکت در مراسم اربعین سالار شهیدان جهان بودند؛ هدف قرار دادند.پیشترمنابع پزشکی و امنیتی عراق از شهادت ۹۰ زائرو زخمی شدن حدود ۱۶۰ تن دیگر در دو حمله انتحاری تروریست‌های تکفیری خبر داده بودند.

این در حالی است که علی الشمری از پزشکان بیمارستان الحله با بیان اینکه شمار قربانیان این دو حمله انتحاری به ۱۱۷ کشته و ۱۷۳ زخمی رسیده است، خاطر نشان کرد که احتمال افزایش قربانیان این حادثه باز هم وجود دارد.یک منبع امنیتی در این خصوص گفت که دو فرد انتحاری با بستن کمربند انفجاری خود را در میان زائران حسینی (ع) در منطقه «حی نادر» در جنوب شهر حله منفجر کردند.منابع امنیتی عراقی روز سه‌شنبه از شهادت حدود ۳۰ زائر و زخمی شدن ده‌ها تن دیگر در حملات تروریست‌های تکفیری در بغداد و کرکوک خبر داده بودند.

دیروز نیز منابع بیمارستانی عراقی از شهادت ۸ زائر حسینی و زخمی شدن ۲۳ تن دیگر در حملات تروریستی به کاروان‌های زائران حسینی که عازم کربلا برای شرکت در مراسم اربعین حسینی بودند، خبر دادند.