یک نظرسنجی نشان می‌دهد، با قبول این واقعیت که ولادیمیر پوتین برای بار سوم نمی‌تواند به ریاست‌جمهوری روسیه برسد، مردم این کشور دیمیتری میدویدوف، معاون اول نخست‌وزیر را برای این مسوولیت مناسب می‌دانند. به گزارش پایگاه تحلیلی «اوترا»، مرکز ارزیابی افکار عمومی سراسری روسیه در آستانه آغاز فعالیت‌های انتخاباتی برای پست ریاست‌جمهوری در این کشور به نظرسنجی از شهروندان روسی در این خصوص پرداخته است. اگر این واقعیت را قبول کنیم که ولادیمیر پوتین بر اساس قانون اساسی روسیه نمی‌تواند برای بار سوم به ریاست جمهوری این کشور برسد، اکثر مردم روسیه به سمت نامزدی دیمیتری میدویدوف، برای این مسوولیت تمایل دارند.

طبق اطلاعات بدست آمده از این نظرسنجی، معاون اول نخست وزیر روسیه، مورد اعتماد ۲۲درصد از هم وطننانش است که در بین افراد مطرح دیگر بیشترین رای اعتماد محسوب می شود. میدویدوف سه ماه است که با کسب تقریبا ۲۰درصد آراء، عنوان مقام اولی را در میان لیست جانشینان احتمالی ولادیمیر پوتین از آن خود کرده است.

به نوشته این پایگاه، مقام دوم در این میان به سرگئی ایوانف با ۱۰درصد رای اعتماد اختصاص دارد که به عقیده کارشناسان، این مساله را محتمل می‌سازد که وی از سوی میدویدوف به سمت نخست‌وزیر آتی روسیه انتخاب شود.

علاوه براین این نظرسنجی نشان می‌دهد که ۸۱درصد از سوال شوندگان خط مشی سیاسی اتخاذ شده از سوی ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور فعلی روسیه را مورد تایید قرار داده‌اند.

در این نظرسنجی ۱۶۰۰ نفر از ۱۵۳ منطقه مختلف در ۴۶ ناحیه، استان و جمهوری فدراسیون روسیه شرکت کرده‌اند.