نارضایتی 56 در صدی آمریکایی ها

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد که دو سوم آمریکایی‌ها با استراتژی جدید رییس جمهوری کشورشان در عراق مخالف هستند. به گزارش خبرگزاری مهر، نتایج نظرسنجی روزنامه واشنگتن پست و شبکه ای بی سی نشان داد که بیشتر مردم آمریکا از تعیین ضرب‌الاجل برای عقب‌نشینی نظامیان آمریکایی از عراق و همچنین قرار دادن شرایط جدید در ارتش که می‌تواند تعداد کارکنان آمریکایی را کاهش دهد، حمایت می‌کنند.

در این نظرسنجی ثابت شد که مخالفت با استراتژی جرج بوش رییس‌جمهوری آمریکا برای اعزام ۲۱هزار و ۵۰۰ نیروی کمکی آمریکا به عراق تا حد زیادی وجود دارد. دوسوم آمریکایی‌ها با این استراتژی مخالف بودند و ۵۶درصد گفتند که به شدت این استراتژی را رد می‌کنند.

این نظرسنجی نشان داد که ۵۳درصد از آمریکایی‌ها خواهان تعیین ضرب‌الاجلی برای عقب نشینی نظامیان خود هستند. در بین این افراد ۲۴درصد گفتند که آنها می‌خواهند نظامیان آمریکایی ظرف شش ماه از عراق خارج شوند و ۲۱درصد هم خواستار تکمیل این عقب‌نشینی به مدت یک سال شدند.

این اولین باری است که در نظرسنجی واشنگتن پست و ای‌بی‌سی این نتایج درباره عقب‌نشینی نظامیان آمریکایی ثبت شده است.

در این نظرسنجی، محبوبیت بوش نیز در حدود ۳۶درصد برآورد شد که ۶۲درصد از عملکرد وی رضایت نداشتند و ۴۹ درصد گفتند که به شدت با آن مخالفند. درباره عملکرد وی درباره عراق هم، تنها ۳۱درصد از آن حمایت کردند و ۶۷درصد از آن رضایت نداشتند.