ایسنا: یک هیات از وزارت خزانه‌داری آمریکا دیروز با مقام‌های محلی در ماکائو به بحث درباره لغو تحریم‌ها علیه بانکی که گفته می‌شود در پولشویی و تخلفات مالی کره‌ شمالی مشارکت داشته، ‌پرداخت. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این سفر دو هفته‌ای پس از توافق کره‌ شمالی با انجام اقدامات اولیه‌ برای متوقف کردن برنامه‌ها‌ی هسته‌ای‌اش در قبال دریافت کمک انجام شده است. واشنگتن در حاشیه‌ این نشست با حل و فصل مساله‌ تحریم‌های مالی کره‌ شمالی تا اواسط ماه مارس موافقت کرد.

سخنگوی کنسولگری آمریکا در هنگ‌کنگ که مسوول رسیدگی به مساله‌ ماکائو است به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: مباحثات با کره‌ شمالی به همراه تحقیقات آمریکا، وزارت خزانه‌داری را به این نتیجه رساند که آنها می‌توانند اقداماتی را جهت حل موضوع این بانک انجام دهند.

واشنگتن در سال ۲۰۰۵ محدودیت‌هایی را بر این بانک اعمال کرده و نام آنرا در لیست بانک‌های متهم به پولشویی قرار داد. این اقدام ماکائو را بر آن داشت تا حدود ۲۴میلیون دلار را در این بانک مسدود کند.

متعاقب این اقدام بانک‌های سراسر جهان به دلیل ترس از دست دادن بازارهای آمریکایی از تجارت با کره‌ شمالی دست کشیدند. بانک دلتا آسیا اعلام کرد: ممکن است این پولشویی در این بانک صورت گرفته باشد اما هیچ مدرکی دال بر آگاهی این بانک از هدف کره‌ شمالی در خصوص پولشویی وجود ندارد.