انفجار در نزدیکی سفارت ایران در بغداد

خبرگزاری‌ها- یک مقام وزارت کشور عراق اعلام کرد: در اثر انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی سفارت ایران در بغداد، ۱۰ تن کشته و زخمی شدند.

شبکه تلویزیونی الجزیره از انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی سفارت ایران در بغداد خبر داد که این انفجار تا کنون دست کم دو کشته و هشت زخمی بر جای گذاشته است. از سوی دیگر، تلویزیون دولتی عراق اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور عبدا... المکعونی، رهبر یک گروه تروریستی را که مسوول انجام حملات علیه غیر نظامیان، سربازان عراقی و نیروهای ائتلاف در عراق طی ماه‌های گذشته بوده به همراه ۳۰ تن از همدستانش در شمال بغداد دستگیر کردند.

پیش از این یکی از مسوولان فرماندهی مرکزی در وزارت کشور عراق نیز از موفقیت نیروهای آمریکایی و عراقی در دستگیری یکی از رهبران گروه ارتش اسلامی در حمله به شمال بغداد خبر داده بود.

پایگاه اینترنتی الجزیره نیز از حملات گسترده جنگنده‌های ارتش آمریکا به مناطق جنوب شرق بغداد خبر داد.

قاسم عطا، سخنگوی مسوول طرح امنیتی بغداد تاکید کرد: جنگنده‌های ارتش آمریکا با بمباران مناطق جنوب شرق بغداد پایگاه‌های تروریستی در این مناطق را هدف قرار دادند و این اقدام در راستای اجرای طرح امنیتی بغداد صورت گرفت.

یک مقام امنیتی عراق نیز تاکید کرد این بمباران‌ها منطقه البوعیثه در منطقه الدوره را هدف قرار داده که شامل مزارع و منازل کوچکی است که بنا به ظن و گمان مقامات عراقی پناهگاه تروریست‌ها شده است.

شاهدان عینی نیز تاکید کردند شنبه شب بیش از ۲۵ بار صدای انفجار از مناطق مختلف جنوب بغداد شنیده شد.

همچنین انفجار یک بمب در نزدیکی یک مسجد سنی‌ها، دست کم ۴۲ کشته برجای گذاشت.

بنا به گزارش پلیس، خودروی بمب‌گذاری شده در شهر حبانیه - واقع در هشتاد کیلومتری غرب بغداد - زمانی منفجر شد که نمازگزاران در حال خروج از مسجد بودند. بر اثر این انفجار دست‌کم ۶۰ تن دیگر نیز زخمی شدند.

به دنبال انتشار این اخبار سفارت ایران در عراق از سلامتی تمامی کارکنان این سفارت به دنبال وقوع این انفجار خبر داد.

ذوالانواری از مسوولان سفارت ایران درپاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره انفجار دیروز نزدیک سفارت ایران در مرکز بغداد گفت: وقوع این انفجار صحت دارد، اما خوشبختانه به سفارت و کارکنان آن هیچ آسیبی نرسید. وی درادامه افزود: این انفجار در دو کیلومتری ساختمان سفارت به وقوع پیوست.

ذوالانواری تاکید کرد: هرچند که این انفجار در نزدیکی سفارت ایران به وقوع پیوست، اما این تلاش رسانه‌ها است تا القا کنند که هدف این انفجار، سفارت ایران بوده است.

این منبع در سفارت ایران درباره تلفات احتمالی، گفت: در این حادثه که در منطقه الخضراء به وقوع پیوست، دو تن از مردم بیگناه عراق کشته شدند.

ذوالانواری درباره زمان دقیق این انفجار اظهار داشت: این انفجار تقریبا ساعت ۹:۳۰ دقیقه به وقت ایران رخ داده است.