گروه بین‌الملل- کمیسیون اروپا پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی حوزه یورو را افزایش داد. به گزارش یورو استات، اداره آمار اتحادیه اروپا براساس چشم‌انداز جدید میزان رشد اقتصادی منطقه تحت پوشش یورو از ۱/۲درصد به ۴/۲درصد در سال ۲۰۰۷ خواهد رسید. البته این میزان همچنان کمتر از رشد اقتصادی این منطقه در سال ۲۰۰۶ میلادی خواهد بود. کاهش بهای فلزات در سال ۲۰۰۷ و همچنین نفت‌خام یکی از عواملی است که امید به افزایش رشد اقتصادی منطقه یورو را زیاد کرده است. نگرانی موجود همچنان راکد بودن سطح مصرف داخلی در کشورهای عضو این منطقه است. همچنین میزان صادرات این منطقه به خصوص آلمان به عنوان موتور اقتصادی حوزه یورو در ادامه سال ۲۰۰۷ افزایش پیدا خواهد کرد.

یورو استات در ادامه پیش‌‌بینی کرده است میزان تورم منطقه یورو امسال کمتر از میزان پیش‌‌بینی شده باشد پیش از این اعلام شده بود متوسط تورم کشورهای عضو پول واحد اروپا، یورو، ۱/۲درصد باشد. اکنون این پیش‌بینی به ۸/۱درصد کاهش یافته است.

بر این اساس به نظر می‌رسد نگرانی‌های بانک مرکزی اروپا از بابت افزایش تورم برطرف شده باشد و در مقابل نگرانی صاحبان سرمایه نیز از افزایش نرخ بهره بی‌مورد باشد. تنها نگرانی موجود درباره تورم روند افزایش دستمزدها در برخی کشورهای عضو یورو است.