گروه بین‌الملل- خبرگزاری رسمی چین گزارش داد گو‌کایلای، همسر بوشیلای، سیاستمدار برکنار شده چینی تایید کرده است که نیل هی‌وود، بازرگان بریتانیایی را به قتل رسانده و این اقدام را ناشی از اختلال روانی در آن هنگام دانسته است. به گزارش بی‌بی‌سی به نقل از خبرگزاری شینهوا، خانم‌گو بابت کشته شدن هی‌وود که او آن را «تراژدی» خواند عذرخواهی کرده است. این خبرگزاری افزود او گفته است هر گونه مجازاتی را می‌پذیرد و با آرامش با آن برخورد خواهد کرد.

گو روز پنج‌شنبه، نهم اوت به اتهام قتل ‌هی‌وود که در نوامبر ۲۰۱۱ رخ داد، محاکمه شد.دادستانی گو را متهم کرده است که او و پسرش، بو گواگوا بر سر «منافع اقتصادی» با هی‌وود اختلاف پیدا کرده بودند و به همین دلیل گو از این بابت که «نیل هی‌وود امنیت پسرش را تهدید کند» نگران بوده است.

جسد نیل هی‌وود، بازرگان ۴۱ ساله بریتانیایی نوامبر سال پیش در اتاقی در هتلی در چونگکینگ پیدا شد. در ابتدا گفته شده بود که دلیل مرگ او سکته قلبی است.به گزارش شینهوا، گو در پایان جلسه دادگاه گفت: «چند روز آخر نوامبر وقتی می‌دیدم پسرم در خطر است دچار اختلال روانی شدم و تمام این تراژدی به خاطر من اتفاق افتاد. این پرونده مانند سنگ بزرگی بود که داشت در شش ماه گذشته مرا له می‌کرد و واقعا مانند یک کابوس بود.»یک مقام رسمی دادگاه اعلام کرد صبح روز جمعه، ۱۰ اوت در دادگاه دیگری چهار مقام ارشد پلیس اتهاماتی مبنی بر کمک به گو برای سرپوش گذاشتن بر این قتل را پذیرفتند. هنوز تاریخ اعلام حکم گو اعلام نشده است.

به نظر می‌رسد با پایان این دادگاه فعالیت سیاسی بو شیلای نیز برای همیشه پایان یابد.بو شیلای که رهبر حزب کمونیست استان چونگکینگ بود، از تمام سمت‌های سیاسی خود برکنار شده است.پیشتر انتظار می‌رفت بو به سمت بالایی در حزب کمونیست برسد، اما با تقاضای پناهندگی معاونش از کنسولگری آمریکا سقوط سیاسی او آغاز شد.