گروه بین‌الملل- وزارت بازرگانی ژاپن در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد: میزان تولیدات صنعتی این کشور طی ماه ژوئن نسبت به ماه مه با افت ۱/۰ درصدی روبه‌رو شده است.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ، افت تولیدات صنعتی ژاپن و کاهش شدید اعتماد صنعتی در

کره‌جنوبی موجب شده است تا کارشناسان اقتصادی نسبت به اتخاذ سیاست‌های انبساطی بیشتر از سوی بانک‌های مرکزی آسیایی امیدوارتر شوند. شاخص اعتماد صنعتی در کره‌جنوبی به پایین‌ترین حد خود در سه سال اخیر رسیده است.

وزارت بازرگانی ژاپن در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد: میزان تولیدات صنعتی این کشور طی ماه ژوئن نسبت به ماه مه با افت ۱/۰ درصدی روبه‌رو شده است. تولیدات صنعتی این کشور طی ماه می نیز با افت ۴/۳ درصدی روبه‌رو شده بود. بر این اساس، بانک مرکزی کره‌جنوبی نیز اعلام کرد: شاخص اعتماد صنعتی در این کشور طی ماه اوت به کمتر از ۷۰ واحد خواهد رسید. این رقم در ماه جولای نیز به کمتر از ۸۱ واحد رسیده است.

نشست بانک‌های مرکزی بزرگ و مهم جهان قرار است طی هفته جاری برگزار شود. به نظر می‌رسد اتخاذ سیاست‌های پولی جدید از سوی بانک‌های مرکزی جهان تاثیر زیادی بر تحولات اقتصادی بین‌المللی طی هفته‌های آینده خواهد داشت. نشست بانک مرکزی هند نیز قرار است فردا برگزار شود . به اعتقاد کارشناسان اقتصادی بانک‌های مرکزی اروپا و آمریکا سیاست‌های انبساطی پولی بیشتری را تا ماه سپتامبر اتخاذ خواهند کرد. پیش‌بینی می‌شود دولت ژاپن نیز بودجه مکمل دیگری را برای حمایت از رشد و رونق اقتصادی این کشور در ماه سپتامبر به تصویب برساند.

باک جائه وان وزیر دارایی کره‌جنوبی نیز اذعان کرد: این کشور در شرایط اقتصادی سختی قرار گرفته است. وی تصریح کرد: من هر اقدامی لازم باشد انجام می‌دهم تا راهی برای افزایش رشد و رونق اقتصادی کره‌جنوبی پیدا کنم.

تازه‌ترین آمارهای اقتصادی در ژاپن نیز نشان می‌دهد رشد اقتصادی این کشور پس از افزایش ۷/۴ درصدی در سه ماه نخست ۲۰۱۲ میلادی در سه ماه دوم به کمتر از ۶/۱درصد رسیده است‌. تشدید بحران مالی و بدهی منطقه یورو نیز هنوز نگرانی‌های زیادی را در بین سرمایه‌گذاران بین‌المللی ایجاد کرده است.