گروه بین‌الملل- وزرای کابینه رژیم صهیونیستی دیروز، دوشنبه قرار بود به بسته ریاضت اقتصادی که با هدف کاهش کسری بودجه این رژیم در سال ۲۰۱۲ طراحی شده است، رای ‌دهند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه ضمن اعلام این خبر افزود، بسته پیشنهادی مذکور فشار بر طبقه فقیر جامعه اسرائیل را بیش از پیش افزایش خواهد داد. از جمله مفاد اصلی این طرح افزایش مالیات بر درآمد، مالیات بر ارزش افزوده و نیز کاهش ۱۷۱ میلیون دلار بودجه این رژیم در سال ۲۰۱۲ خواهد بود.

هدف بسته ریاضتی مذکور که جزئیات آن طی هفته‌های گذشته از سوی «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، «یووال اشتاینیتز»، وزیر دارایی و «استنلی فیشر»، رییس «بانک اسرائیل»، به مرحله نهایی رسید، جبران خلأ ۹/۶ میلیارد دلاری در بودجه این رژیم است که تقریبا معادل چهار درصد تولید ناخالص ملی آن و دو برابر کسری بودجه مورد انتظار برای سال ۲۰۱۲ است.

بر اساس این طرح، که انتظار می‌رود به تائید اکثریت اعضای کابینه برسد، مالیات بر درآمد کسانی که از درآمد ناخالص بالای دو هزار و ۲۰۰ دلار در ماه برخوردارند، یک درصد، و در مورد افرادی با درآمد بالای ۱۶ هزار و ۶۰۰ دلار دو درصد افزایش خواهد یافت. مالیات بر ارزش افزوده نیز با یک درصد افزایش از ۱۶ درصد به ۱۷ درصد افزایش یافته و از روز چهارشنبه اجرایی می‌شود.

بنا به اذعان مقامات این رژیم، تدابیر ریاضتی مذکور فشار بار مالیات را بر خانواده‌های اسرائیلی افزایش خواهد داد.