گروه بین‌الملل- در آستانه نشست وزیر خزانه‌داری آمریکا و مقامات مالی اروپا و پیش‌بینی‌ها مبنی بر اقدام بانک مرکزی اروپا برای جلوگیری از عمیق‌تر شدن مشکلات مالی اسپانیا، دیروز، دوشنبه، قیمت نفت افزایش یافت.

روز دوشنبه در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه سپتامبر ۳۰ سنت رشد کرد و به ۴۳/۹۰ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز جمعه ارزش قراردادها با ۷۴ سنت افزایش در رقم ۱۳/۹۰ دلار بسته شده بود. اما دیروز در لندن نفت خام برنت دچار کاهش شد و با افت ۹ سنتی بشکه‌ای ۳۸/۱۰۶ دلار معامله شد.

هفته گذشته پس از آن که ماریو دراگی، رییس بانک مرکزی اروپا، متعهد شد هرآنچه لازم است برای حفظ یورو انجام دهد، قیمت نفت روند صعودی پیدا کرد.

این درشرایطی است که قرار است تیموتی گیتنر، وزیر خزانه‌داری آمریکا، با دراگی و وزیر دارایی آلمان برای بحث درباره چالش‌های پیش‌روی اروپا و اقتصاد جهان دیدار کند. انتظار می‌رود پس از این دیدار بانک مرکزی اروپا و فدرال رزرو آمریکا برنامه‌های جدیدی را برای تقویت رشد اقتصادی ارائه دهند.

از سوی دیگر چین برای مهار کندی رشد اقتصادی خود اقداماتی را درپیش گرفته است. پکن اجازه داد شهرهای این کشور در زیرساخت‌ها هزینه کنند که این مساله بخش ساخت و ساز را تقویت می‌کند و موجب افزایش تقاضا برای نفت و دیگر سوخت‌ها خواهد شد.

در دیگر معاملات بورس نیویورک بنزین گالنی ۸/۲ دلار معامله شد و قیمت گاز طبیعی به ۰۷/۳ دلار در هر ۱۰۰۰ فوت مکعب رسید.