گروه بین‌الملل- دیروز، دوشنبه، قیمت نفت به کمتر از بشکه‌ای ۸۹ دلار افت کرد، زیرا تشدید بحران بدهی اسپانیا و هشدار درباره چشم‌انداز رشد اقتصادی چین، حاکی از کاهش تقاضا برای نفت بود. روز دوشنبه در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه سپتامبر ۰۱/۳ دلار سقوط کرد و به ۸۱/۸۸ دلار درهر بشکه رسید. روز جمعه ارزش قراردادهای ماه اوت منقضی شد. در این روز این قراردادها با ۲۲/۱ دلار کاهش در رقم ۴۴/۹۱ دلار بسته شده بودند.

دیروز، نفت خام برنت با سقوط ۳۷/۳ دلاری بشکه‌ای ۴۶/۱۰۳ دلار معامله شد.

چشم‌انداز تاریک اقتصادی جهان در تعطیلات آخر هفته تیره‌تر شد، زیرا یک مرکز مشاوره دهنده به بانک مرکزی چین پیش‌بینی کرد رشد اقتصادی این دومین اقتصاد بزرگ جهان در فصل سوم کندتر خواهد شد. این درشرایطی است که رشد اقتصادی چین، دومین مصرف‌کننده بزرگ نفت جهان، در فصل دوم کند شده و به ۶/۷ درصد رسیده است.

دیروز همچنین فشارهای مالی بر اسپانیا افزایش یافت، زیرا نرخ بهره اوراق قرضه ۱۰ ساله این کشور به سطحی رسید که کشورهایی همچون یونان را وادار به درخواست نجات مالی کرده بود. بحران بدهی‌های اروپا از بخش صنعتی دیگر کشورها، همچون آمریکا و چین، قربانی گرفته است. این بحران همچنین موجب کاهش تقاضا برای نفت و دیگر محصولات انرژی شده است.

روز جمعه، دولت اسپانیا پیش‌بینی کرد رکود اقتصادی این کشور در سال آینده نیز ادامه خواهد یافت و منطقه والنسیا اعلام کرد برای پرداخت صورت‌حساب‌های این منطقه نیازمند کمک دولت مرکزی است. وضعیت آلمان هم تاحدی نگران‌کننده است، زیرا مقامات مالی این کشور برآورد کردند رشد اقتصادی بزرگ‌ترین اقتصاد حوزه یورو احتمالا در فصل دوم کند شده است.

در دیگر معاملات بورس نیویورک بنزین گالنی ۷۶/۲ دلار معامله شد و قیمت گاز طبیعی به ۸۴/۲ دلار در هر ۱۰۰۰ فوت مکعب رسید.